TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) G'aften! Vi kjører rett på sak! Jeg trenger et program som lar meg skrive opp lister med flere kolonner, som også lar meg sortere disse alfabetisk/etter mengde. La oss si at jeg skulle føre en komplett liste over alle verdens hovedsteder. Da ville det vært naturlig å ta med land, navn på byen, innbyggertall osv. Norge - Oslo - 570 000 England - London - 7 500 000 Spania - Madrid - 3 500 000 Andorra - A. la Vella - 25 000 Så ønsker jeg å kunne sortere disse alfabetisk (eller etter tallverdi), f. eks ved å trykke på en header på toppen av den kolonnen. Med andre ord mer eller mindre samme funksjoner man har ved å velge "Detaljer" under "Vis" i mappealternativer i Windows. Håper jeg klarte å gjøre meg forstått og å forklare hva jeg trenger. Klem. Endret 16. april 2009 av TheUltimateChilloutFestival2003 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Excel er bra til det der. OpenOffice regneark også. Hvis du kan leve med å klikke en sorter-knapp istedetfor kolonneheadingene da. I tillegg kan du filtrere lista, f.eks vise bare Europa, vise bare byer med mer enn en million folk, ... HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Tusen takk for tipset, Harald. Hvordan gjør jeg det? Tok en kjapp kikk, men fant ikke denne funksjonen. Blir også veldig glad om andre kommer med forslag til program som passer til behovet. Det er en ganske omfattende liste jeg skal begynne på, så jeg vil gjerne se på flere alternativ før jeg begynner, så det ikke blir slik at jeg langt uti finner ut at det finnes et bedre program enn det jeg bruker. Endret 16. april 2009 av TheUltimateChilloutFestival2003 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Det er en sorter stigende/synkende knapp på verktøylinjen på excel 2002. Vet ikke hvilken utgave av excel du har. Men bare søk på hjelp, denne funksjonen er veldig vesentlig i excel. edit: Ev lag deg en database men det er blir mulig for avansert for deg. Men da kan du hente ut og manipulere de dataene hvordan du vil. Endret 16. april 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det blir ikke helt på merket før jeg vet hvilken excelversjon du har, men http://www.jegsworks.com/Lessons/databases...spreadsheet.htm http://blogs.msdn.com/excel/archive/2005/11/01/487920.aspx http://www.qimacros.com/free-excel-tips/ex...r-function.html Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå