Gå til innhold

HJELP med gjenoppretting av innhold på slettet patisjon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv Recuva i første omgang. Velg "deep scan" eller tilsvarende og la den søke igjennom hele disken. Det er svært viktig at du ikke lagrer noe som helst på disken for det vil da overskrive det som ligger der allerede og dermed gjøre deler av informasjonen korrupt. Så sørg for at alt du klarer å hente ut fra disken med programmet lagres på en annen disk!

Lenke til kommentar

Clean all-----er farlig

Clean--------er helt ufarlig

2 raske metoder

1) se bilder som er lagt  https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1095339, vedrørende testdisk som nevnes ovenfor. Det må allikevel bemerkes merknader fra hårek, vedrørende testdisk. Noe annet, er at hvis det har vært, diverse partitionerings og formatterings tilfeller på denne, vil mulighet at du får div. valg med testdisk, er mulig, og dermed vil riktig valg være avhenging av deg.

Å undersøke hva disken har på lager, når det gjelder, viktige sectorer, kan man bruke  håreks mbrlister, etter man har forandret....manuelt på partitions tabellen. Det vil vise deg , ca hvor du er.

2) den raskeste av alle, så lenge du vet hva du driver med, er å bruke diskprobe. 

- enten man reconstruere partitions tabelen manuelt med å bruke data fra bootsector, da vil alt komme fram med å bruke dskprobe.exe, eller lage ny partition (hvis det var kun en ..) i diskbehandling, under forutsetninger at du på forhånd leser og bekrefter at backupbootsector er på disken, noe som ikke alltig gjør hvis du har manipulert den opprinnelig partitions størrelse. For at den må skrives tilbake for å garantere resultater.

Lenke til kommentar

har nå prøvd Recuva og testdisk, og de eneste filene jeg har klart og gjenopprette er gammle dokumenter, og det er ikke akkuratt det jeg var ute etter. :(

dskprobe er det eneste jeg ikke har prøvd enda, forde jeg har windows vista.

Må jeg installere xp for og bruke det programmet? eller finnes det en annen løsning?

Endret av sirus_the_virus
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd recuva (burde gjøre det), men er du sikkert at du bruker riktig TestDisk?

Det er ikke gjennoppretting av filer du skal med det, men partisjons tabell+bootsector.

Det er noe som er ikke som det skal her tror jeg.

Dskprobe er ikke noe du skal installere.

Dskprobe.exe vil du kjøre med å høyre klikk på den og velg ...KJør as administrator. Da er alt avhenging av deg, den gjør ingenting av seg selv. (den er primitivt, men dog bulldog)

Men kan du ikke kjøre test disk slik som er vist på bildene fra syar2003 og vise en bilde av hva det kommer fram, hvis det kommer opp noe?

Før du bruker diskprobe. Kan du si noe om disken din, hvis du husker noe?

Var du noe gang i diskbehandling og partitionert eller formatert den? noe?

edit: jeg ser at du skriver post#1 ...lagde jeg en ny en...

du har formatert den, tror jeg. Kan du åpne den, har den en bokstav?

hmm, siden du har recuva, har du prøvdt med det her?

post-90860-1239950978_thumb.jpg

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

jaja, disken har bokstaven "D", og jeg har FULL tilgang til den. Rett etter jeg cleanet den med diskpart, så gikk jeg rett inn i diskbehandling og lagde en ny patisjon(quickformat).

Det var kun 1 patisjon, så den var ikke delt opp i flere deler/patisjoner.

Disken var også helt stapp full med ting og tang.

Fant endelig fram til dskprobe.exe, så nå sitter jeg og ser på mangen 0 tall og lurer på hvordan jeg skal gå framover...

Endret av sirus_the_virus
Lenke til kommentar

Uffda, du har formatert den.

La det være med dskprobe for nå.

Forsøk med recuva, eller testdisk igjen. Recuva i avansert modus, og testdisk i dyp søk.

For testdisk sin del, fortell så snart det kommer noe alternativer fram.

Quick format er bedre enn ellers, men dog du skriver et helt nytt file format på disken.

Å formatere en disk er ikke annet enn et fil som skrives på disken som har info om hvor du lagrer ting og tang i ettertid.

Prøve recovery programmet først. 

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...