Fattig Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har en bil med automatgear. I fjor sommer ble denne gearkassen overhalt på et "gear-verksted" for kr 11.000,- Samme feilen har nå oppstått igjen, og det er i følge hjemmesiden deres ett år garanti (ubegrenset km) på slike jobber. Jeg er således innenfor ettårs-grensen. Men det som er det store spørsmålet da; Må jeg selv betale for uttaking og innsetting av gearkassen selv? Dette verkstedet mottar KUN gearkasser, og ikke biler. I fjor betalte jeg et merkeverksted kr 13.000,- for ut-og-inn-jobben. Er det da riktig at jeg skal ha et så stort utlegg igjen pga at gear-verkstedet har gjort dårlig jobb/brukt dårlige deler? Jeg har ennå ikke snakket med dette verkstedet, siden jeg ville ha litt "kjøtt på beinet" først. Håper noen kan svare meg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Når vi snakker om garanti så er dette noe verkstedet gir deg ekstra og kriteriene og innholdet i denne kan garantigiver bestemme helt selv. Om de for eks krever at girkassen skal transporteres med Tollpost og ingen andre så er det opp til dem. Men det i seg selv fritar dem ikke for lovverket. Eg kjenner dessverre ikke så mye til den aktuelle loven, men lovverket står her. Endret 16. april 2009 av nomore Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) 5 års reklamasjon på girkasse. Problemet blir kanskje å bevise at jobben ikke er utført slik den skal. Jeg vil tro verkstedet vil hevde at feilen ligger et annet sted i bilen din. Eks: Hvis dekkene dine blir slitt ujevnt trenger det ikke være gal gummiblanding i dekkene, feilen kan like gjerne være slitte bremseklosser eller gal spissing av forhjulene. Endret 16. april 2009 av Rookie_NO Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Men det som er det store spørsmålet da; Må jeg selv betale for uttaking og innsetting av gearkassen selv? Det skal stå i garantibetingelsene. Hvis det dekkes; fint. Hvis det ikke dekkes; kjør en reklamasjon etter håndverkertjenesteloven, og krev erstatning etter §28 for utlegget til demontering. Først bør du dobbelsjekke om de er interessert i å montere den ut selv, det kan jo hende, selv om de normalt ikke gjør slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå