Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ungdomsbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den bommer på alle kriteriene til trådstarter, så hvorfor foreslå en slik bil?

 

Altså Omegaen.

 

Når det kommer til bimmern er den langt over budsjettet til trådstarter. Nå kjenner ikke jeg til de motormessige forskjellene på 318i og 318iA, men førstnevnte er ihvertfall ikke snill på forbruket. Caben der har også relativt høyt støynivå.

 

"A" betyr bare at den har automat, ergo at den vil bruke enda litt mer bensin ;)

Lenke til kommentar
Men bmw er fremdeles ikke det lureste kjøpet vis man ikke vil at den skal bo på verksted. Dårlig forstilling, slitne motorer som en del må byttes på (spesielt vannpumpen har en tendens til å ryke på e34 pga de laget de i plast (?) før 92 mener jeg) og ofte mye mye rust.

Så vidt meg bekjent så er det Audi som har problemer med forstilling, jeg har lest om masse folk som har hatt problemer med BMW og ingen av dem er om forstillingen. Og ja M50/M52 motoren til BMW har selve vannhjulet laget av plast og er en svakhet på disse motorene. Men ellers er det veldig slitesterke motorer om de da ikke selvsagt blir kjørt til de grader på turtallsperra før de blir driftsvarme. Rust finner man på alle biler, det er bare et spørsmål om vedlikehold. BMW har i følge flere statestikker vært en av de merkene som har vært minst på verksted.

 

 

 

Audi har et godt 4x4 system og bedre en BMW sitt på 80/90 tallet men det er ikke så revolusjonerende nå lengre.

BMW har også mtech pakke og understell så stiller rimelig likt der.

Men uansett Markelure, du liker Audi og jeg BMW og slik vil det vel alltid være, men uansett artig å diskutere litt :p

Lenke til kommentar

Bmw 3-ere, spesielt E36 har STORE problemer med forstillingen! Slakk over alt, døde pakninger, ødelagte tannstangforinger, lekkasje fra tannstang og lekkasjer fra motor/gir. Vet at bmw seksere er slitesterke motorer, men desverre er alle 3ere nesten 318/316. Og går man opp på 320 og oppover begynner bensinforbruket å stige drastiskt ;) bmw 5serie er heller ikke noe spesielt bensingjerig :p en god kompis av meg har 525i 89 modell. Altså rekkesekseren med 12v. Han klarer ikke å bruke mindre en 1,2 på milen ved veldig rolig kjøring. Med ekstremkjøringen hannes bruker den over 2 liter mila ;) Så dermed høres vel egentlig mazda 323f feks med 1,8 og 0.9 på milen ganske greit ut? :p Min galant bruker rundtom literen ved blandet/frisk kjøring, og 1.2 ved veldig hard kjøring ;)

Lenke til kommentar

Og husk at med 323f får du DOCH motor, noe du ikke får med Galant 2.0. Da får du steinalder-SOCH :evil:

 

Hehe, neida. Mazdaen bruker lite på milen, men så er jo det en forholdvis lett bil med grei motor. Hvis du tar Galanten til Effective, så har den 137hk, mens Mazdaen min har 116. 0-100 tar likevell bare 0.2 sekunder mindre. Lite vekt er tingen skjønner du, lavt forbruk og mindre effekt som skal til å flytte massen, ergo man bruker mindre suppe på normal kjøring ;)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Bmw 3-ere, spesielt E36 har STORE problemer med forstillingen! Slakk over alt, døde pakninger, ødelagte tannstangforinger, lekkasje fra tannstang og lekkasjer fra motor/gir. Bmw 5serie er heller ikke noe spesielt bensingjerig :p en god kompis av meg har 525i 89 modell. Altså rekkesekseren med 12v. Han klarer ikke å bruke mindre en 1,2 på milen ved veldig rolig kjøring. Med ekstremkjøringen hannes bruker den over 2 liter mila ;) Så dermed høres vel egentlig mazda 323f feks med 1,8 og 0.9 på milen ganske greit ut? :p Min galant bruker rundtom literen ved blandet/frisk kjøring, og 1.2 ved veldig hard kjøring ;)

Jaja, du får så påstå at forstillingen er dårlig men jeg har selv aldri hørt om problemet og sitter på bimmers.no daglig.

Min 93 mod e36 har 300K på telleren og er fremdeles dønn stabil i styring og forstilling, veldig kompakt.

Kan selvfølgelig ikke vites om det er byttet foringer og div da jeg kun kjenner til bilens historie en 5års tid tilbake.

Ja er enig at M20 (12v) motoren både 2 og 2.5L bruker mye bensin og er vel egentlig til spesseilt intriserte som må ha sekserlyden. Min 2.8L motor 24v i e36en bruker mindre bensin enn 2L 12v og bensinforbruket på denne motoren er faktisk veldig bra med tanke på ytelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...