РЦП-88 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) med skikkelig wrx mener jeg en slik http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16701343 som er alt for dyr. det er en slik subaru som er kul. resten etter min smak er gubbebiler. men en slik bil er ikke særlig relevant for trådstarter så ser ikke vitsen med å diskutere om subaru. Hva er forskjellen? 12 fler hestekrefter, en halvliter større volum, 100+ kg mer vekt, stivere chassi, og annet utseende? Du kan godt mene at Impreza GT er gubbebil, men tror ikke trådstarter mener det samme (ikke jeg heller!) Endret 26. april 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 kan godt vær bilen fungerer like bra, men jeg hadde ikke kjøpt en bil som jeg ikke liker utsende på. derfor ville jeg kjøpt en wrx sti mye tøffere, penere osv men det er jo en smakssak. Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Selv om jeg er veldig glad i Subaru, er det ikke sagt at dette er det eneste alternativet. For å tilpasse mitt eget spørsmål: En (kul) sedan med 4x4 (Personlig er jeg ikke så veldig opptatt av motorvolum og hestekrefter. Jeg mener, hva skal man med 200+ hester i Norge? Det er jo helt ekstremt hvor dyrt det er å bli tatt i fartskontroll) ((Vet mange kommer til å si seg uenig)) Endret 26. april 2009 av Filosof Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hva med en audi a4 quattro? Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 hva med en audi a4 quattro? De jeg har sett har vært generelt dyrere enn Impreza-ene Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17108229 Bare et eksempel. Jeg syns A4 både ser bedre ut og gir bedre kvalitetsfølelse enn en eldre Impreza. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17108229 Bare et eksempel. Jeg syns A4 både ser bedre ut og gir bedre kvalitetsfølelse enn en eldre Impreza. Hvorfor skal man kjøre en kjedelig familiebil..? Spesielt når man får noe mye mer ungdomslig for mindre penger. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Syns den der er relativt tøff jeg. I tillegg er den både praktisk og driftssikker. Ja, visste du at Audi A4 er en av de bilene som sjeldnest trenger berging? Kom gjerne med eksempler på hva du ser på som mer ungdommelig. Jeg er sikker på du finner det, men med en A4 får du mye i en pakke. Ikke glem at dette er Norge. Her er det normalt å dra til fjells med ski om vinteren, og du får tvilsomt plass til ski i Calibraen din. Firehjulsdrift er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Mener du at den A4'en der er av de som det er minst feil med? Muig den trenger løite berging, ettersom den uansett ikke kommer seg så langt fra verkstedet. Har ei i familien som hadde sånn bil, sedanutgaven. Var masse tull med den stadig vekk, forstillingsfeil og andre ting som gjorde at tusenlappene fløy fort. Alle er jo selvsagt ikke sånn, men det har vært en del tull med de bilene der. Finnes forhandlere som vegrer seg mot å selge slike biler til kunder også. Jeg kan heller ikke se hva som er så veldig ungdommelig med den du linker til. Spør du meg så er det en traust, kjedelig familiebil. Man får mye annet fint i den prisklassen også, blant annet en del nyere biler. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vennligst gi meg eksempler slik at vi kan diskutere rundt dem. Jeg er innenforstått og delvis enig i din mening, men før du kommer med eksempler blir det vanskelig for meg å sette opp A4 mot en bil av ditt valg. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Audi er full av feil, spesielt de litt nyere. Rublings her på forumet sine foreldre har en audi a6 (nyere modell, 2002 tror jeg?) og den er det maaasse tull med. Girkasse som fucker seg, feil med motor og masse feil. MYE penger ut vinduet der bare pga valget endte på audi Min far har bmw 525td E39 og det er minst like mye feil på den. Tysk er ofte sammenlignet med feil Min far kjøpte bilen for nesten 400 000 og har det siste året brukt over 100 000 på at bilen har stått på verksted. Så ville heller valgt subaruen Japansk er ofte lite feil med, eks min bil: 1993 galant g7 2liter glsi. Har kjørt den snart 10 000 på 3 mnd og ingenting har vært gale. Tidligere eier har bare byttet slitedeler og han sa at det gikk år mellom hver service Så japansk er vel det man bør stole mest på. Ville anbefalt mitsubishi eclipse, selv om den ikke treffer dine kriterier Evt en galant v6 Nyeste galant 1998 modell med v6er og 163(173 vis det er gamle modellen som jeg har) hester er ikke et dårlig valg for å si det slik! Kanon bil med herlig lyd fra v6ern Pluss relativt lite feil. Eneste feil er med girkassen, men det er bare noen biler som har det problemet Vis du kjøper etter 97(mener jeg det var) får du den oppdaterte girkassen som ikke har de feilene http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....58787;username= hehe Eller så kan du jo se på Prelude: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17153836 Fine biler det, litt sportslig og fin og se på Ikkeakkurat frontfangeren på den den var grusom her har vi også en morro japse : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17156291 Kanskje ikke helt dine kriterier men de går temmelig bra pluss at de er morro å kjøre! For å være ærlig liker jeg tyskere best, eks den a4en oppe men mye feil. Bmw 5 serie e34 er yndlingsbilen min av "normale" biler så vil egentlig anbefale den utenom feilene og bensinforbruket Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Siden Effective kommer her med mitsubishifanboy-svarene sine så får vel jeg gjøre det samme Mazda 323f V6. Her får du masse bil for pengene Hvis du vil bruke litt mer så har du Mx-3. Går like bra som den over men er mer utstyr og fin 6er lyd. Her har du en litt eldre versjon med skinnseter og greier. Mazda 626 V6. Akuratt denne var ganske overpriset men du finner slike biler med veldig fin pris. Enda en V6 626 Litt høy km.stand, men fin pris og mye utstyr. Edit: Kan jo kanskje legge inn noen til som er litt mer ekstrem og har firehjulstrekk, siden du foretrekker dette. 323 GTX/GTR. Ganske hardcore biler med trimmepotensiale. Små-trimmet GTX. Disse går skummelt. Ikke dyre heller Endret 29. april 2009 av rublings Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg fant da bare gode japser som jeg liker hehe Har absolut intet imot mazda da alle de bilene du har vist er kanon 626 v6 er jo så og si lik som galant mtp motor og størrelse Og utseende vis du ser på den galanten jeg har heh. Ville kanskje ikke hatt en 323 gtx mtp utgifter når ting ryker For ting ryker på den, garantert Lader på nesten 1 bar =stor slitasje mest sannsynlig Dessuten vil man kjøre gris med en slik bil og da renner bensinen ut samt fartsbøter xD hehe. men 626 og 323f er vel de mest relevante du fant her rublings Råe og fine biler begge to! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mener GTX lader 0.8bar originalt og den tåler opp mot 1.2 på orginal innmat, så det er kjørbart. Eneste som kan ryke om du trimmer veldig, 300-350hk er girkassen. Ellers er det vanlig god mazda-driftsikkerhet over hele pakken Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 but anywaaays med økt turbotrykk blir det økt slitasje det erbare logisk! Mere kompresjon Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Ikke nødvendigvis VAG bruker jo 2.0tdi med 140hk og 170hk, samme motor. Du må jo såklart endre småting som dyser og slikt, men det blir ikke mer slitasje i motor når du øker trykket såpass lite. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Vil dere ikke i det minste si dere enige i at en A4Q vil være mer skapt for norske forhold enn... alle bilene dere har linket til? Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Joda er enig med deg, men likevel. Mye feil for en som ikke kan skru Ville satset på japse! Men seff er a4 quattro laget mer for norske veier Men kan jo kjøpe 1995 galant Vr4?! Evt bare v6 med 4hjulstrekk Burde da gå bedre en a4q, pluss at man kan få det gøyere pga lite elektronikk og liten vekt Pluss mindre byttedeler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå