Gå til innhold

Delay på projektor?!

Anbefalte innlegg

Hei, går bare rett på sak jeg.

Jeg har en slik en: Mitsubishi HC5500 til denne er det koblet en Nintendo Wii med vanlig video kabel (en sånn gul en). Uansett, problemet er at enkelte spill, i dette tilfellet Guitar Hero, har det med å henge langt etter/ligge langt forran og enkelte ganger hakke litt. Altså når jeg spiller må jeg trykke 2-3 sekunder før noten kommer?! Tenkte først det var Wii'en sin feil men når jeg testet det på en gammel kasse tv virket alt helt som det skulle.

Noen som vet om jeg kan gjøre noe med dette? Ikke noe gøy når jeg må slite meg gjennom nokså enkle sanger på medium :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke helt om det er det samme, men ihvertfall hvis jeg kobler dataen mot tven og skal spille blir det forsinkelse. jeg leste litt om dette og fant ut at dataen hadde litt høyere fps enn tven, etter å ha lest litt på hjemmesidene til tv-produsenten og tatt en rask telefonsamtale fant jeg ut at jeg ved noen enkle steg justere fps på tven. dette kommer jo selvfølgelig ann på hva slags tv eller projektor det er, men jeg ville ihvertfall prøvd dette:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei, går bare rett på sak jeg.

Jeg har en slik en: Mitsubishi HC5500 til denne er det koblet en Nintendo Wii med vanlig video kabel (en sånn gul en). Uansett, problemet er at enkelte spill, i dette tilfellet Guitar Hero, har det med å henge langt etter/ligge langt forran og enkelte ganger hakke litt. Altså når jeg spiller må jeg trykke 2-3 sekunder før noten kommer?! Tenkte først det var Wii'en sin feil men når jeg testet det på en gammel kasse tv virket alt helt som det skulle.

Noen som vet om jeg kan gjøre noe med dette? Ikke noe gøy når jeg må slite meg gjennom nokså enkle sanger på medium :cry:

Det har garantert ikke noe med PJen å gjøre. Videoforsinkelse måles i milllisekunder.

Jeg ville uansett brukt en bedre kabel enn gul kompositt som gir et dårlig bilde. Skaff deg en komponent kabel (rød, grønn, blå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...