Crispin Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Etter jeg byttet 4850 skjermkort til et 4870x2 har jeg fått et gult utropstegn inne på system-device manager over primary og secondary ide channel. Det vil si at en av mine harddisker og dvd-rom ikke lenger fungerer. This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)". Dette er feil meldingen jeg får inne på devide manager. Har prøvd å lese litt rundt forbi men ble ikke stort klokere, har også prøvd å se om det er noen irq krasj og slike ting men har ikke funnet noe som helst. Prøde nettopp og sette i det gamle 4850 kortet og vips problemet var løst. Noen forslag? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Dersom du ikke bruker de, og ikke allerede har gjort det, så kan du i BIOS som oftest slå av COM & LPT portene. De aller fleste bruker bare USB/Firewire nå tildags, så da er det bortkastet å binde ressurser opp til de overnevnte porter. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det glemte jeg å nevne, jeg har allerede skrudd av de portene. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Meget snodig problem, har googlet og leita og testa og vet ikke hva, men ide kanalen er og forblir ubrukelig. Må da være noen som har vært borti det samme ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå