danaanest Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei På lørdag hadde jeg en liten filmkveld med gutta. Da merkelig og plutselig nok ble huset overtatt av fulle 17-18 åringer. De festet og lagde bråk helt til politiet kom ved midnatt. Problemet er som følger: Noen dager etterpå leter jeg etter mine penger, for å handle. ALT søkk borte. 5000 kroner var det snakk om. Er det sjanse for at jeg kan få tilbake pengene mine ved å kontakte forsikringsselskapet? Daniel (15 år) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sjansen for det er så gost som null! Huset kan ikke bare bli overtatt. Det er et hus, ikke en sjørøverskute. Noen må ha invitert dem inn, og vedkommende burde fått dem ut så fort de startet med bråket. Lenke til kommentar
danaanest Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ja, det høres kanskje ganske merkelig ut. Men det er fakta. Huset ble virkelig overtatt, og vi ringte politiet fordi vi ikke kunne få dem ut av huset. Det var faktisk snakk om 40-45 stykker. Lenke til kommentar
FreeCell Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hei På lørdag hadde jeg en liten filmkveld med gutta. Da merkelig og plutselig nok ble huset overtatt av fulle 17-18 åringer. De festet og lagde bråk helt til politiet kom ved midnatt. Problemet er som følger: Noen dager etterpå leter jeg etter mine penger, for å handle. ALT søkk borte. 5000 kroner var det snakk om. Er det sjanse for at jeg kan få tilbake pengene mine ved å kontakte forsikringsselskapet? Daniel (15 år) Siden du er 15 år antar eg at kan bruke dine foreldres forsikringer. Dette er ganske standard. Reiseforsikringen gjelder ikke da du ikke var på reise. Vanlige innboforsikringer dekker tap som følge av tyveri. Det er du som har bevisbyrden for at det har skjedd et tyveri. Dette er ofte ikke enkle vurderinger, men i ditt tilfelle synes det klart for meg at det er sannsynlig at det har skjedd et tyveri. Tilfellet vil etter min mening normalt være dekket av en normal innboforsikring. Ofte er det begrensninger på hvor mye av kontanter som dekkes av forsikringen. Trolig er dette høyere enn 5.000 kr så det blir nok ikke noe problem i ditt tilfelle. Et problem er imidlertid egenandelen. Det er normalt at denne ligger på ca. 3-5000. Den kan være høyere eller lavere. Anbefaler at du tar en telefon til forsikringsselskapet. Det skader ikke. Du må være forberedt på å anmelde tyveriet. Endret 15. april 2009 av FreeCell Lenke til kommentar
danaanest Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hei På lørdag hadde jeg en liten filmkveld med gutta. Da merkelig og plutselig nok ble huset overtatt av fulle 17-18 åringer. De festet og lagde bråk helt til politiet kom ved midnatt. Problemet er som følger: Noen dager etterpå leter jeg etter mine penger, for å handle. ALT søkk borte. 5000 kroner var det snakk om. Er det sjanse for at jeg kan få tilbake pengene mine ved å kontakte forsikringsselskapet? Daniel (15 år) Siden du er 15 år antar eg at kan bruke dine foreldres forsikringer. Dette er ganske standard. Reiseforsikringen gjelder ikke da du ikke var på reise. Vanlige innboforsikringer dekker tap som følge av tyveri. Det er du som har bevisbyrden for at det har skjedd et tyveri. Dette er ofte ikke enkle vurderinger, men i ditt tilfelle synes det klart for meg at det er sannsynlig at det har skjedd et tyveri. Tilfellet vil etter min mening normalt være dekket av en normal innboforsikring. Ofte er det begrensninger på hvor mye av kontanter som dekkes av forsikringen. Trolig er dette høyere enn 5.000 kr så det blir nok ikke noe problem i ditt tilfelle. Et problem er imidlertid egenandelen. Det er normalt at denne ligger på ca. 3-5000. Den kan være høyere eller lavere. Anbefaler at du tar en telefon til forsikringsselskapet. Det skader ikke. Du må være forberedt på å anmelde tyveriet. Jeg skal snakke med mine foreldre å prøve å få tak i forsikringsselskapet i morgen. Takk skal du ha =) Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei På lørdag hadde jeg en liten filmkveld med gutta. Da merkelig og plutselig nok ble huset overtatt av fulle 17-18 åringer. De festet og lagde bråk helt til politiet kom ved midnatt. Problemet er som følger: Noen dager etterpå leter jeg etter mine penger, for å handle. ALT søkk borte. 5000 kroner var det snakk om. Er det sjanse for at jeg kan få tilbake pengene mine ved å kontakte forsikringsselskapet? Daniel (15 år) Hvis jeg hadde hatt 5000 kr liggende er det det første jeg har tenkt på å om huset ble fylt av festglade folk. Rart du ikke oppdager det før du skal handle.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå