Gå til innhold

123penger - en gullgruve?


CCola

Anbefalte innlegg

Ja vet, og jeg leste jo faktisk feil på avsenderen også. ^^

 

Men da kan jeg jo spørre noen av dere; vet dere om en plass hvor jeg kan sitte noen timer om dagen å tjene litt penger? Gidder ikke MIX/Narvesen jobb. Langt til byen. Og jeg sitter jo endel fremfor PC'en uansett, såeh. ^^

Det finnes ikke snarveier til raske penger, sorry.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da kan jeg jo spørre noen av dere; vet dere om en plass hvor jeg kan sitte noen timer om dagen å tjene litt penger? Gidder ikke MIX/Narvesen jobb. Langt til byen. Og jeg sitter jo endel fremfor PC'en uansett, såeh. ^^

No such thing.

Har du MYE tid til overs og noen hundre tusen i startkapital kan daytrading være innbringende. Men siden du går for latmannsopplegg som dette tviler jeg på at det kommer til å gå særlig bra.

Lenke til kommentar
No such thing.

Har du MYE tid til overs og noen hundre tusen i startkapital kan daytrading være innbringende. Men siden du går for latmannsopplegg som dette tviler jeg på at det kommer til å gå særlig bra.

Neppe daytrading er tingen om man ikke har rimelig stålkontroll.

Vår venn Vollvik hadde milliard i startkapital. Et år senere var han blakk og nå mot konkurs.

 

There's no such thing as a free lunch!

Lenke til kommentar
Ja vet, og jeg leste jo faktisk feil på avsenderen også. ^^

 

Men da kan jeg jo spørre noen av dere; vet dere om en plass hvor jeg kan sitte noen timer om dagen å tjene litt penger? Gidder ikke MIX/Narvesen jobb. Langt til byen. Og jeg sitter jo endel fremfor PC'en uansett, såeh. ^^

 

Det er feil å si at det ikke finnes noen måter å tjene penger på internett selvom mye er svindel.

 

Registrer en Paypal eller Alertpay bruker og begynn med PTC eller PTR business. I starten tar det lang tid vis du ikke skal bruker penger fra lomma til å invistere i referrals eller til premium account, men etter hvert som du begynner å få litt cash inn på kontoen går det lettere.

 

> http://en.wikipedia.org/wiki/Paid_To_Click

Endret av Yohan
Lenke til kommentar

Når noen skal ta seg betalt for en oppskrift for at du skal tjene penger er det alltid du som er taperen.

 

De som finner ut hvordan man skal bli rik, følger sine egne ideer og selger det ikke til noen. Det burde være innlysende at når noen vil selge deg en bok om hvordan du skal bli rik så har forfatteren ikke klart det selv.

Lenke til kommentar

Forumet er ikke stedet for å markedsføre "get rich schemes". Forex-oppleggene er eksempler på slikt. Som Wikipedia sier: De eneste som tjener på det i lengden er meglerne på Forex og forfatteren av boka.

 

Som programmerer i en mannalder har jeg lyst til å legge til: Dataprogrammer kan ikke spå om fremtiden eller den menneskelige psykologi. Alt de kan gjøre er å reagere på satte parametere, som riktig nok kan justeres underveis. Det er derfor når krakket på New York-børsen startet så sa tusenvis av slike programmer "Sell, sell, sell!" og så forsterket det krisen...

 

Forfatteren av denne boka lover deg et dataprogram som skal være som en "supercomputer" som oppveier den åpenbare ulempe du som amatør har i forhold til profesjonelle tradere, det vil si banker og andre, som sitter på bedre informasjon og kapital nok til å tåle et tap. Men tenk dere litt om: Hvis det fantes et slikt program som du kunne få kjøpt for noen hundrelapper, ville ikke bankene kjøpt det også? Og dermed fortsatt ha oddsene på sin side?

 

Men nok om det. Selv forfattere av slike bøker har opphavsrett. En bruker hadde lagt ut en slik tekst på forumet, og den er slettet.

 

Reaksjoner tas på PM.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Er altid noe tull når andre plutselig er gira på at du skal tjene penger..

Nettopp. Det er derfor man har utdannelse fordi veien mot rikdom legger mye hardt arbeid bak seg. Om det fantes snarveier ville det ikke vært hemmelig for noen få i denne verden å vite som så lager websider som vil selge ideene sine. Det er ingen av de som kan dokumentere at det hjalp dem selv å bli rik. I tillegg bruker de bilder av noen som ikke har godkjent bildebruken og lager navn på dem som gjør det vanskelig å spore opp, oftest bare fornavn eller to så helt vanlige navn at det kan omtrent være hvem som helst.

Lenke til kommentar
Er altid noe tull når andre plutselig er gira på at du skal tjene penger..

Nettopp. Det er derfor man har utdannelse fordi veien mot rikdom legger mye hardt arbeid bak seg. Om det fantes snarveier ville det ikke vært hemmelig for noen få i denne verden å vite som så lager websider som vil selge ideene sine. Det er ingen av de som kan dokumentere at det hjalp dem selv å bli rik. I tillegg bruker de bilder av noen som ikke har godkjent bildebruken og lager navn på dem som gjør det vanskelig å spore opp, oftest bare fornavn eller to så helt vanlige navn at det kan omtrent være hvem som helst.

 

Men det fins snarveier.

 

Om du er slu nok, kan du kopiere en annen sin ide på en "bra" buisniessløsning, eller små ukjente triks som vil hjelpe deg å få profitt i nettpoker etc. Lage en PDF bok om det, registrere en side, og selge den til godttroende folk.

 

Man trenger ikke være smart for å få penger, dette er Phishingscams, Nigeriascams og type 123penger et glimrende bevis på; Man kan gjøre seg rik på personer sin ignoranse og uvitenhet, problemet er å komme seg vekk uten å sette fingeravtrykk.

Lenke til kommentar

Har forresten en kompis som tjente rundt 950.000 på nettpoker aleine i fjor, som sin eneste inntektsskilde.

Med god innsikt og dedikasjon, og noen "safebet" systemer, og bots, så kan man faktisk spille seg rik på nettpoker.

Dette anbefales ikke som en "casual hobby", eller om du er en storgambler, det er sånne folk nettpokerindustrien tjener penger på.

Lenke til kommentar
Har forresten en kompis som tjente rundt 950.000 på nettpoker aleine i fjor, som sin eneste inntektsskilde.

Samtidig var det mennesker der ute som tapte 950.000 til ham også.

Jepp, dette er disse såkalte hobbyspillerene og folk som storgambler, og ikke kjører safe.

Poenget blir at det samme prinsippet gjelder for Forex. For at noen skal tjene må andre tape tilsvarende beløp.

Lenke til kommentar
Har forresten en kompis som tjente rundt 950.000 på nettpoker aleine i fjor, som sin eneste inntektsskilde.

Samtidig var det mennesker der ute som tapte 950.000 til ham også.

Jepp, dette er disse såkalte hobbyspillerene og folk som storgambler, og ikke kjører safe.

Poenget blir at det samme prinsippet gjelder for Forex. For at noen skal tjene må andre tape tilsvarende beløp.

 

Ah, jeg forstår.

 

Har aldri satt meg helt inn i Forex.

Lenke til kommentar

De ringte meg faktisk ifra Forex idag. (ikke fra SuperComputer siden - den prøvde jeg jo bare i 3-4 dager ved å betale en 20-30kr) En engelsk dude som jobbet for dem, og sa at han skulle hjelpe meg om jeg skulle sette inn nye penger og prøve en gang til. Da skulle jeg bare ta kontakt med han personlig (via siden selvfølgelig), og han skulle guide meg step by step. Trivelig mann egentlig, men jeg tviler at jeg kommer til å prøve på nytt. Og det er jo hyggelig at de prøver å hjelpe meg (eventuelt suge mer penger fra meg). :p

 

Altså selve Forex-siden er jo ikke scam. Det er jo en international akjsemarket som over 10 millioner folk bruker hver dag. Det er jo den siden som "viser signaler" som er scammen her isåfall. Og han som ringte, ringte fra selve Forex. :)

Lenke til kommentar

Hey. Jeg har tenkt litt ( :p).

 

Om signal-siden er en scam, og at signalene pointer i motsatt retning nesten hele tiden, hva om å gjøre det motsatte? Om de går for at mange gjør det slik de gjør det på siden, og vinner litt innemellom, men fremdeles går seirende ut derifra, kanskje man skulle prøve å gjøre det motsatte? :p

 

Eller er signalene bare helt random?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...