vanStedje Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har en bærbar Dell XPS M1710 med Windows Vista Ultimate 32-bit. PCen stod ubrukt i fire dager og da jeg skulle bruke den var skjermen svart (som om den var gått i dvale). Prøvde å skru den på men ingenting virket. Når jeg restarter PCen har jeg grønne streker på skjermen og etter ca 15 sek i oppstartsekvensen blir skjermen svart og låser seg. Det som er rart er at jeg får startet PCen problemfritt i safe mode. Har formatert to ganger og alt virker fint (bortsett fra de grønne strekene under oppstart) helt til jeg laster ned det jeg tror er SP 1 (82 oppdateringer). Tviler på det er hardware feil iom at alt virker fint etter formatering fram til windows laster ned og installerer oppdateringene automatisk. Verdt å nevne at jeg tror dataen ikke hadde virusbeskyttelse de fire dagene. (pga utgått på dato) Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
iAlgex Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det kan være flere svar til problemet ditt. For eksempel: Strømforsyninga eller prossesoren kan ha blitt skadet, mangel på drivere eller som du da nevner; virus. Kan også være en feil på harddisken. Mye rart som kan forårsake problemet. Lenke til kommentar
vanStedje Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Det kan være flere svar til problemet ditt.For eksempel: Strømforsyninga eller prossesoren kan ha blitt skadet, mangel på drivere eller som du da nevner; virus. Kan også være en feil på harddisken. Mye rart som kan forårsake problemet. Men kan det være hardware feil når alt virker fint under safe mode og etter formatering? Og vil ikke en komplett formatering + tilbakestilling av BIOS ta "knekken" på viruset? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Mest sannsynlig er det et driverproblem. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 ville starta med og kjørt en diagnostic på harddisken, så memtest om ikke disken. Lenke til kommentar
vanStedje Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Mest sannsynlig er det et driverproblem. Men igjen; hvorfor fungerer alt fint etter formatering inntil jeg laster ned SP1 ? Har jo alle de nyeste driverene + PCen stod ubrukt da problemet oppstod. ville starta med og kjørt en diagnostic på harddisken, så memtest om ikke disken. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du laster jo ned en hau av drivere i denne store oppdateringspakken du snakker om som inneholder 82 oppdateringer. Kan ikke tro annet enn at en av disse forårsaker de grønne strekene. Du kan jo prøve å installere en og en, helt til du kommer til problemet... Lenke til kommentar
vanStedje Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Du laster jo ned en hau av drivere i denne store oppdateringspakken du snakker om som inneholder 82 oppdateringer. Kan ikke tro annet enn at en av disse forårsaker de grønne strekene. Du kan jo prøve å installere en og en, helt til du kommer til problemet... De grønne strekene forsvinner ikke etter formateringa, men da får jeg startet opp. Er det noen måte å "søke" gjennom driverene for å finne en som muligens fucker opp? Får jo starta pcen i safe mode. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ahaa, da trekker jeg tilbake det jeg sa. Forsto det slik at de grønne strekene forsvant ved formatering, men at dem kom tilbake ved installasjon av disse oppdateringene. Vil anta at du fortsatt har grønne streker i safe-mode, og at det derfor er noen problemer med skjermkortet ditt. Har du mulighet for å få testet et annet skjermkort? Lenke til kommentar
vanStedje Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ahaa, da trekker jeg tilbake det jeg sa. Forsto det slik at de grønne strekene forsvant ved formatering, men at dem kom tilbake ved installasjon av disse oppdateringene. Vil anta at du fortsatt har grønne streker i safe-mode, og at det derfor er noen problemer med skjermkortet ditt. Har du mulighet for å få testet et annet skjermkort? De grønne strekene er fremdeles der under oppstart i safe mode også, ja. Har ikke mulighet for å teste et annet skjermkort. Verdt å nevne at bildet er strøkent med en gang jeg får starta opp i safe mode eller etter formateringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå