Gå til innhold

[Løst]Dårlig kvalitet på gratis side

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har laget en web side til et band, men har ikke domene. Derfor tok jeg å lagde en bruker på www.webs.com og la siden opp der. Men det er så dårlig kvalitet på bilde som dere kan se her :

post-154806-1239829086_thumb.jpg

Halve siden er den gode kvaliteten, og den andre er det dårlige. (Venstre: dårlig. Høyre: bra)

Er det noen som vet om man kan fikse dette problemet? Eller et annet sted jeg kan få et gratis domene der kvaliteten er bedre? Vet så klart at det er en gratis side, og at man ikke kan forlange så mye av dem, men hadde vært fint med bedre kvalitet.

Endret av Danielbn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, for det første, webhotellet har ingenting med kvaliteten på bildene som blir lagt ut på internett. Webhotellet gjør filene tilgjengelig for brukere og sørger for at disse er disponible for besøkende. Når en person besøker webhotellet så vil den få tilsendt filene i den kvaliteten de er lastet opp med og så blir det vist på skjermen til denne personen. Dersom siden da ser feil ut eller er av dårlig kvalitet så er det enten fordi filene inneholder feil, er av dårlig kvalitet eller fordi en feil hos den besøkende gjør at de vises feil eller at programvaren ikke klarer å vise resultatet i den beste kvaliteten.

Den siden du henviser til består kun av litt enkel HTML kode og ei stor bildefil. Det er med andre ord teknisk umulig, med mindre det er noe galt med skjermen, at venstre del av bildet vises i dårligere kvalitet enn den høyre delen. Her er det produksjonen av bildet som gjør at det blir slik. Her hos meg, i flere nettlesere, så ser begge sidene like "blurete" ut, selv om man kan se store pixler i kantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...