Warz Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei, Jeg har et problem... Driver å koder et forum og ønsker å sørge for at maks bredden ikke bare blir "brutt". Det fungerer veldig bra, MEN hvis jeg skriver .................................................. altså masse punktum (eller andre tegn) uten mellomrom, så går teksten utenfor tabellen min... Noen som har tips? Se vedlagt fil Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hadde du hatt moglegheit til å poste koden? Slik at me vett korleis du angir maks bredde (bruker du max-width i css kanskje?) Lenke til kommentar
Warz Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 #post table { border-bottom: 1px solid white; border-left: 1px solid white; margin-left: 10px; margin-right: 10px; margin-bottom: 20px; background-color: #EEF2F7; } #post td { padding: 11px 15px 10px 11px; border-top: 1px solid white; border-right: 1px solid white; } #post td#kol2 { background-color: #EEF2F7; color:#678197; text-align:left; vertical-align: top; color: #000000; font-size: 11px; max-width: 720px; white-space: normal; overflow: auto; } PHP echo '<div id="post"> <table> <tr> <td id="kol4head" colspan="2">'.htmlspecialchars($toprow['title']).'</td> </tr> echo "<tr class='odde'> <td id='kol1'>username</td><td>date - postid</td> </tr>"; echo "<tr> <td id='kol3' valign='top'>avatar"; echo ' <b>Bruker</b> Innlegg: 2378 Ble medlem: 27/02-2007'; echo "</td> <td id='kol2'>".parseBB($row['text'])."</td> </tr></table></div>"; Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Prøv å legg inn width:720px; óg. Hugsar eg hadde ein del problemer med max-width sjølve. Og overflow er vel streng tatt ikkje nødvendig? Du skal jo ikkje ha scroll i sjølve innlegga? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hei, Det hjalp ikke med width... uansett hva jeg setter den på ser det ikke ut til å ha noen effekt. Max-width virker dessutten kun i firefox, og ikke internet explorer. Fjerne overflow også, var i grunn noe jeg testa etter å ha søkt etter hjelp på google. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) CSS: #post td#kol2 { width: 720px; word-wrap: break-word; } Men det funker bare i IE, og nettlesere som støtter det som CSS3. Endret 16. april 2009 av Vibeke Stølan Lenke til kommentar
Warz Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Hei, Fikk ikke til den siste der, men det ga med tips til nye google søkeord. Jeg fant løsningen, i PHP riktignok. En funksjon som heter wordwrap() <?php $text = "A very long woooooooooooord."; $newtext = wordwrap($text, 8, "\n", true); echo "$newtext\n"; ?> Endret 16. april 2009 av Warz Lenke til kommentar
Warz Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Denne er ikke løst lenger... Jeg fant ut at den funksjonen også brøyt html kode slik at den blir ubrukelig... Trenger derfor et bedre alternativ.... Lenke til kommentar
aCa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg er litt usikker om det finns noe god måte å oppnå det du prøver på, uten CSS3. Hva er egentlig grunnen til at du ønsker dette? Det finns vel knapt noen ord som er over 700 px i lengde? De vanligste måtene å takle denne type ting på er enten å sette overflow hidden for å bare ignorere det som kommer utenfor eller sette overflow scroll for å passe på at du får med teksten, selv om det ser ganske stygt ut med scroll midt inne på siden. Hvis du sier hva som er grunnen du trenger denne type lange tekst trenger kanskje det finns noen alternative løsninger for å løse problemet. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Faktisk er det bare for å hindre at folk ødelegger designet på forumet... Ingen annen grunn... Lenke til kommentar
aCa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Faktisk er det bare for å hindre at folk ødelegger designet på forumet... Ingen annen grunn... Bruk overflow: hidden. Da vil designet ditt forbli pent :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå