Gå til innhold

Trådløs scart, funker det?

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma i leiligheten.

Planen er at vi skal få signal på to tver via en dekoder;

Antenne (coax) inn i dekoder -> HDMI i HDTV og trådløs scart til CRT-skjerm

Siden tven på soverommet ikke har HDMI, så går det ikke an å få kabel inn til den, og har ikke så veldig lyst å strekke inn en scart kabel heller.

Så jeg kom over denne trådløs scart greia Vid-trans 150 og lurer på om noen har testet den eller vet om den virker?

Og om i det hele tatt at all tilkoblingen gjør at det blir mulig med bilde på begge tvene.

Edit: Er også i tvil om at det er mulig og sende både HDMI og scart signal ut fra dekoderen samtidig?

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd trådløs scart, men det virker vel dersom avstanden ikke er for stor og signalet ikke skal gjennom vegger med metall i? Jeg har vurdert det samme som deg, med tilsvarende dings fra Clas Ohlson.

Min dekoder (Grundig DTR 8740) gir fra signal på HDMI- og SCART-utgangen samtidig. Per i dag er dekoderen koblet både til en harddiskopptaker med SCART og TV med HDMI, og jeg får bilde og lyd på begge. (Det blir rimeligvis samme kanal på begge, da dekoderen bare har en tuner.)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd trådløs scart, men det virker vel dersom avstanden ikke er for stor og signalet ikke skal gjennom vegger med metall i? Jeg har vurdert det samme som deg, med tilsvarende dings fra Clas Ohlson.

Min dekoder (Grundig DTR 8740) gir fra signal på HDMI- og SCART-utgangen samtidig. Per i dag er dekoderen koblet både til en harddiskopptaker med SCART og TV med HDMI, og jeg får bilde og lyd på begge. (Det blir rimeligvis samme kanal på begge, da dekoderen bare har en tuner.)

Må du stille det inn en plass at det går ut på begge? Har nemlig Grundig DTR 8720, så det burde jo nesten funke her også.

Edit: Setter inn den gamle tven for å prøve om jeg får bilde på begge nå.

Edit2: Det funket supert, så tror jeg skal prøve meg på en trådløs scart.

Endret av Turboleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...