Gå til innhold

Ny bedrift. Import


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat har planer om å starte vårt eget firma. hittil har vi kommet fram til at det er klær vi vil importere (f.eks. fra Kina) og videreselge. Det jeg lurer på er om det er noen regler får hva jeg har lov til å selge og ikke. Må jeg alltid få lov fra produsenten, kan jeg importere fra hvor jeg vil?

 

Absolutt all info om dette emne blir tatt godt imot :)

Endret av mikaelvr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så altfor mye kjennskap til de forsjkellige typer selskap. Vet bl.a. at det koster rundt 100.000 NOK for å starte et AS. men jeg har hørt at om vi "Registrerer"(vet ikke om dette er riktig ordvalg) Firmaet i England koster det bare rundt 1 Pund for å lage et Ltd. firma. Er dette riktig?

Lenke til kommentar

Ja LTD er billigare, og du trenger ikkje revisor. Men vist dere registrerer selskapet på BRRG, så tar dere kontakt med eit selskap som kan hjelpe dere med å få LTD. Dere kan ikkje ordne LTD åleine. Men å få ordnet alt sammen tar ca 2 måna, og å få ordnet LTD koster det ca 6000 kr.

Lenke til kommentar
Har ikke så altfor mye kjennskap til de forsjkellige typer selskap. Vet bl.a. at det koster rundt 100.000 NOK for å starte et AS. men jeg har hørt at om vi "Registrerer"(vet ikke om dette er riktig ordvalg) Firmaet i England koster det bare rundt 1 Pund for å lage et Ltd. firma. Er dette riktig?

Brønnøysundregisteret tar ikke 100.000,- for å registrere et AS om det er var det du mente. men du må ha 100000 i kapital.

 

uansett, hvorfor begynne som AS når det er snakk om et lite(fra starten iallefall, tipper jeg) importfirma?

 

må vel være enkeltpersonforetak som er mest passende?

 

mer om selskapsformer: http://www.frilansinfo.no/startguiden-del-...ge-selskapsform

 

hvor gamle er dere btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...