Gå til innhold

Deltidsjobb/Sommerjobb. Hvor skal jeg begynne? (trondheim)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt, bor hos mor og far i trondheim og jeg trenger virkelig en jobb nå. Har lyst på deltidsjobb og til sommeren må jeg bare ha en sommerjobb. Har ikke så mye å si hva slags jobb, jeg tar alt jeg kan få egentlig. Foretrekker noe litt fysisk, lagerarbeid eller butikkarbeid hadde vært midt i blinken.

Men hvordan er det med å skaffe seg jobb når man er 17 år? Bør jeg ordne en CV og bare gå på passende arbeidsplasser og spørre etter jobb? Kan jeg finne jobb på internett?

Har du noen gode råd til hvor jeg kan begynne letingen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Jeg er 17 år selv, og syns det var ganske vanskelig å finne jobb. Det jeg gjorde var å bruke nettsiden www.deltidsjobb.no, og bare huket av alle ledige deltidsstillinger i mitt område. Det er som regel da bare å sende søknad med CV på e-mail

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er som regel da bare å sende søknad med CV på e-mail

Møt heller opp personlig! Dette skaper som oftest et veldig bra førsteinntrykk som er veldig viktig og viser at man faktisk gidder å gjøre litt for å få jobben. Ta heller ikke å masseproduser søknader for mange jobbtyper da dette synes fort, bruk i det hele tatt god tid på søknad og CV, finnes mange maler på nettet. Har du lite fravær, god orden/oppførsel og greie karakterer er det lurt å legge ved en kopi av vitnemålet.

Husk at du har krav på arbeidskontrakt, feriepenger, overtidsbetaling med over 9 timer jobb en dag/40 timer uka, betalt lunsj hvis du ikke kan forlate arbeidsplassen i lunsjtiden og i mange jobber UB tillegg hvis du jobber over 12 timer i uka.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...