ltdata Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har en 2 år gammel flatskjerm som har funket utmerket. Men da jeg kom fra jobb i dag så jeg at den har begynt å flimre. Dvs slik man ser når man filmer en pc skjerm bare i saktere tempo på flimringen om dere forstår? Hva kan dette være? Har prøvd å restarte pcen uten at det hjalp Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 kanskje du bare ikke har satt i signal-ledningen (VGA/DVI) ordentlig? Når en pc står på samme sted over lengre tid, kan det ha vært vibrasjoner som sakte men sikkert har løsnet kontakten. Sørg for å skru skikkelig til med skruene på ledningen. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 funket ikke det heller. kan det være virus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 egentlig tviler jeg på at det er virus. siden jeg har antivirus og spyware og alltid er up to date. Jeg har den nest nyeste driveren for skjermen min. Kan installere den aller siste og se om det hjelper. er dette skjermdrivere? dette er det eneste som ikke er updatert på pcen http://www.filehippo.com/download_nvidia_forceware_xp/ skjermkortet mitt heter geforce 8500 GT. relativt gammelt skjermkort. vifteløst Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Gainward geforce 8500gt http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1599737;b:594;pl:1 Endret 15. april 2009 av ltdata Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Høres ut som et problem jeg hadde før. Det viste seg at VLC var problemet. Fant ut dette ved å bruke WMP til å skjekke om samme flimringa var der. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Flimringen min er hele tiden. ikke bare når jeg bruker VLC. Vet ikke om jeg kan kalle det flimring, men det er som om bølger går sakte over skjermen min vertikalt. Litt vanskelig å forklare Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Flimringen min er hele tiden. ikke bare når jeg bruker VLC. Vet ikke om jeg kan kalle det flimring, men det er som om bølger går sakte over skjermen min vertikalt. Litt vanskelig å forklare har du prøvd å skifte Hz? Flimrer den mens du laster inn windows? Endret 15. april 2009 av RRhoads Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 hvordan skifter jeg Hz? Jeg kan restarte windows og sjekke. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 er ikke kjent med nVidia sine drivere, men jeg antar at du gjør det der du kan stille på instillinger for skjermen. Dette er et skudd i mørke, men har kan du skjekke om det er ~230V i stikk-kontakta der du har koblet skjermen? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) det var også flimring i oppstarten av windows. Jeg skjønner liksom ikke hvordan denne flimringen plutselig har kommet? Skjermen var helt fin for noen timer siden, og da jeg kom hjem fra jobb hadde den begynt å flimre. Skjermen har vært på i hele dag. Har ikke gjort noen skjermjusteringer eller vært borti noen kontakter. Ok jeg skal sjekke ut anbefalingen dine? Hvor står det forresten 230v? er ikke spesielt teknisk av meg Endret 15. april 2009 av ltdata Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 endret fra 60hz til 59 hz. Ingen endring Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 det var også flimring i oppstarten av windows.Jeg skjønner liksom ikke hvordan denne flimringen plutselig har kommet? Skjermen var helt fin for noen timer siden, og da jeg kom hjem fra jobb hadde den begynt å flimre. Skjermen har vært på i hele dag. Har ikke gjort noen skjermjusteringer eller vært borti noen kontakter. Ok jeg skal sjekke ut anbefalingen dine? Hvor står det forresten 230v? er ikke spesielt teknisk av meg du må måle med et instrument, eller eventuelt sette en lampe i støpselet hvis du har det. Lyser den normalt, skal det ikke være noe problemer. Når det er flimring i oppstarten av windows, kan du utelukke feil med windows eller drivere. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 jeg får ta å slå av pcen og koble ut alle ledningen til skjermen og sette dem inn igjen. Ser ikke noen annen løsning nå. Har oppdatert den drivern jeg linket til uten noen endring. :wallbash: :wallbash: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kanskje dette er den riktige driveren? nVidia Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 har lastet ned den og installert. se tidligere i postene mine Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) prøv å koble til en annen skjerm. hvis det hjelper er det nok skjermen som har tatt kvelden eller no. hvis det ikke hjelper så kan det være ledningen mellom skjerm og pc som er kaputt. EDIT: hvis skjermen står i direkte solys kan det være overoppheting Endret 4. mai 2009 av magnusgb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå