Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen begynte plutselig å flimre

Anbefalte innlegg

Har en 2 år gammel flatskjerm som har funket utmerket. Men da jeg kom fra jobb i dag så jeg at den har begynt å flimre. Dvs slik man ser når man filmer en pc skjerm bare i saktere tempo på flimringen om dere forstår? Hva kan dette være? Har prøvd å restarte pcen uten at det hjalp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje du bare ikke har satt i signal-ledningen (VGA/DVI) ordentlig?

Når en pc står på samme sted over lengre tid, kan det ha vært vibrasjoner som sakte men sikkert har løsnet kontakten. Sørg for å skru skikkelig til med skruene på ledningen. :)

Lenke til kommentar

egentlig tviler jeg på at det er virus. siden jeg har antivirus og spyware og alltid er up to date. Jeg har den nest nyeste driveren for skjermen min. Kan installere den aller siste og se om det hjelper.

er dette skjermdrivere? dette er det eneste som ikke er updatert på pcen http://www.filehippo.com/download_nvidia_forceware_xp/

skjermkortet mitt heter geforce 8500 GT. relativt gammelt skjermkort. vifteløst

Lenke til kommentar
Flimringen min er hele tiden. ikke bare når jeg bruker VLC. Vet ikke om jeg kan kalle det flimring, men det er som om bølger går sakte over skjermen min vertikalt. Litt vanskelig å forklare

har du prøvd å skifte Hz?

Flimrer den mens du laster inn windows?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

det var også flimring i oppstarten av windows.

Jeg skjønner liksom ikke hvordan denne flimringen plutselig har kommet?

Skjermen var helt fin for noen timer siden, og da jeg kom hjem fra jobb hadde den begynt å flimre. Skjermen har vært på i hele dag. Har ikke gjort noen skjermjusteringer eller vært borti noen kontakter. Ok jeg skal sjekke ut anbefalingen dine?

Hvor står det forresten 230v? er ikke spesielt teknisk av meg

Endret av ltdata
Lenke til kommentar
det var også flimring i oppstarten av windows.

Jeg skjønner liksom ikke hvordan denne flimringen plutselig har kommet?

Skjermen var helt fin for noen timer siden, og da jeg kom hjem fra jobb hadde den begynt å flimre. Skjermen har vært på i hele dag. Har ikke gjort noen skjermjusteringer eller vært borti noen kontakter. Ok jeg skal sjekke ut anbefalingen dine?

Hvor står det forresten 230v? er ikke spesielt teknisk av meg

du må måle med et instrument, eller eventuelt sette en lampe i støpselet hvis du har det. Lyser den normalt, skal det ikke være noe problemer.

Når det er flimring i oppstarten av windows, kan du utelukke feil med windows eller drivere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

prøv å koble til en annen skjerm. hvis det hjelper er det nok skjermen som har tatt kvelden eller no. hvis det ikke hjelper så kan det være ledningen mellom skjerm og pc som er kaputt. :)

EDIT: hvis skjermen står i direkte solys kan det være overoppheting

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...