Gå til innhold

Program til å legge til og søke etter keywords?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et program som kan legge til keyword tags, og i tillegg kunne søke og sortere etter keywords i mange mapper på én gang.

Ser helst at programmet er gratis og at det kan legge til keywords slik at det kan forståes av andre programmer, og at det forstår keywords lagt til av andre programmer som f.eks ViewNX. I tillegg må det kunne oppdage og oppdatere nye keywords lagt til på et senere tidspunkt (også av andre programmer).

Alle programmene jeg har prøvd så langt, faller igjennom på noen av punktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan leggje til nøkkelord direkte i utforsker. På linja nederst i vindauget står metadataa for bileta, og denne kan du redigere direkte der. Sjå t.d. vedlagt skjermskot. Ved å klikke der det står «Legg til tagg» kan du skrive inn nøkkelord for biletet. Du kan og rangere, leggje til tittel osb.

Desse nøkkelorda vert lagra i sjølve filene, og kan lesast i andre program. (Og vice versa, nøkkelorda eg legg til i Lightroom ser eg og i utforsker.)

Redigert: Sortering derimot, veit eg ikkje om går.

post-21406-1239894892_thumb.png

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Flott, skal se om dette er en god (nok) løsning. Jeg finner også keywords lagt til med ViewNX og kan også søke etter dem (også i undermapper).

Jeg har leitet høyt og lavt, men jeg får ikke opp det lyseblå feltet med tilleggsinformasjon som du viser til, men kan legge til keywords/tags fra Windows Photo Gallery bare, håpte at jeg kunne markere mange og legge til (felles) keywords. Noen som kan være behjelpelig med stien til å gjenopprette feltet med tilleggsinformasjon også i utforsker? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...