Gå til innhold

Red Ring of Death - Towel Trick

Anbefalte innlegg

Mulig dette er gamle nyheter, men etter å ha prøvd et tips på min slitne XBOX360 i dag må jeg dele erfaringen med dere som sitter med 3 røde lys på XBOX360'en :)

FØLGENDE FUNKET PÅ MIN XBOX 360, dvs. den er kvitt RRoD og funker normalt:

Tok ut spill-plate

Koblet til strøm og av-kabel

Satte opp boksen i stående stilling

Pakket inn boksen i håndklær

Satte på strøm og lot boksen stå på til den slo seg av pga overoppheting.

Etter ca 5 minutter med avkjøling koblet jeg boksen til tv'en og vips: nå funker den igjen.

Hva som skjer og hvorfor det skjer vet jeg ikke, takk til tipser, for meg funket det!

Endret av inawindyplace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke merker på konsollen om den som åpner den vet hva han gjør.

3RLOD forårsakes vanligvis av at GPU og/eller CPU mister kontakt med hovedkortet. Under hovedkortet står det noe som populært kalles X-clamps som presser cpu og gpu-blokken fast i hovedkortet fra undersiden. Disse er utformet slik at hovedekortet kan bøye seg noe og kombinert med varmgang og dårlige loddinger så kan GPU og/eller CPU miste kontakten. Det liker naturligvis 360en dårlig og den rapporterer derfor "general hardware error", også kjent som 3RLOD eller tre blinkende lys foran på konsollen.

Towel-trick oppheter konsollen så mye at tinnet mellom CPU/GPU og hovedkort smelter, samtidig presser x-clamps delene sammen og når 360en deretter avkjøles så opprettholdes kontakten og 360en fungerer normalt igjen.

Problemet er at overoppheting av elektronikk er en dårlig, dårlig idè. Det øker slitasje og stress på alle komponenter og siden problemet med X-clamps og/eller dårlig lodding fremdeles er tilstede så varer ikke "reperasjonen" noe mer enn noen få uker.

Moralen er: Skal du ha en permanent reperasjon av 3RLOD så må konsollen sendes til Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...