inawindyplace Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Mulig dette er gamle nyheter, men etter å ha prøvd et tips på min slitne XBOX360 i dag må jeg dele erfaringen med dere som sitter med 3 røde lys på XBOX360'en FØLGENDE FUNKET PÅ MIN XBOX 360, dvs. den er kvitt RRoD og funker normalt: Tok ut spill-plate Koblet til strøm og av-kabel Satte opp boksen i stående stilling Pakket inn boksen i håndklær Satte på strøm og lot boksen stå på til den slo seg av pga overoppheting. Etter ca 5 minutter med avkjøling koblet jeg boksen til tv'en og vips: nå funker den igjen. Hva som skjer og hvorfor det skjer vet jeg ikke, takk til tipser, for meg funket det! Endret 15. april 2009 av inawindyplace Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 I lengden vil dette skade xboxen mer. Etter noen uker vil Xboxen igjen bli ustabil og du vil oppleve RRoD igjen. Håndkletrikset vil fylle xboxen med støv som gjør at den vil bli dårligere og dårligere. Sats heller på å få den reparert ordentlig. Hvis du har spørsmål angående Xbox reperasjon kan du se min tråd jeg laget om samme temaet for et par dager siden. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er enig, "towel trick" er ikke et triks, men hærverk og det anbefales absolutt ikke. Eneste permanente fiks for 3RLOD er å sende den til MS for reperasjon. Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Siden jeg ikke har garanti på boksen kan jeg vel se langt etter noen reparasjon, så da får jeg vel være fornøyd med at den funker en dag/uke/måned mer enn den har gjort. Hærverk? På en defekt vare? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 I norge har man 5 års reklamasjon. Xbox 360-serien har ikke eksistert i 5 år engang, dermed har du fremdeles reklamasjon som skal kreve at du får fikset RRoD gratis Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Boksen har vært åpnet og firmwareoppdatert etter uttall av "hvite" skjermer med melding om å sette inn xbox360-plate "Please put this disc in an XBOX 360 console" Funka da, angrer nå Endret 15. april 2009 av inawindyplace Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Kjøp nytt klistremerke på Ebay.. Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Noen som vet hva som fysisk skjer når man kjører "towel-tricket"? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det blir ikke merker på konsollen om den som åpner den vet hva han gjør. 3RLOD forårsakes vanligvis av at GPU og/eller CPU mister kontakt med hovedkortet. Under hovedkortet står det noe som populært kalles X-clamps som presser cpu og gpu-blokken fast i hovedkortet fra undersiden. Disse er utformet slik at hovedekortet kan bøye seg noe og kombinert med varmgang og dårlige loddinger så kan GPU og/eller CPU miste kontakten. Det liker naturligvis 360en dårlig og den rapporterer derfor "general hardware error", også kjent som 3RLOD eller tre blinkende lys foran på konsollen. Towel-trick oppheter konsollen så mye at tinnet mellom CPU/GPU og hovedkort smelter, samtidig presser x-clamps delene sammen og når 360en deretter avkjøles så opprettholdes kontakten og 360en fungerer normalt igjen. Problemet er at overoppheting av elektronikk er en dårlig, dårlig idè. Det øker slitasje og stress på alle komponenter og siden problemet med X-clamps og/eller dårlig lodding fremdeles er tilstede så varer ikke "reperasjonen" noe mer enn noen få uker. Moralen er: Skal du ha en permanent reperasjon av 3RLOD så må konsollen sendes til Microsoft. Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk for forklaringen! Meget bra! Ser ut til at det blir en ny boks med hdmi når den gamle svikter igjen En liten tanke: bør boksen stå oppreist eller liggende mtp x-clamps/dårlig lodding? (for de som fortsatt har en gammel boks som funker) Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Den jeg har hjemme ligger, de på jobb står, ingen av dem har fått 3RLOD. Tror ikke det spiller så veldig stor rolle. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Min røyk nettop og den er stående. Ja, tanken har slått meg. Kanskje jeg skal ha den liggende etter reperasjonen? Lenke til kommentar
inawindyplace Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Jeg har alltid hatt min liggende. Ellers kan jeg melde at boksen lyser blodrødt igjen, R.I.P Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Da er vel microsoft neste (?) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg har alltid hatt min liggende. Ellers kan jeg melde at boksen lyser blodrødt igjen, R.I.P Selge den til meg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå