BIjente Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Jeg har fullført Grunnkurs helse og sosial,hudpleie vk1 og vk2. Jeg skal nå gå påbygging og få generell studiekompetanse. Jeg strøk i to yrkesfag. Spørsmålet mitt er: Må jeg ta disse yrkesfagene opp igjen,for å få studiekompetanse,eller gjelder det kun allmennfagene? I og med at det er de som gir studiekompetansen. Takk på forhånd Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Nå er ikke jeg helt sikker,men jeg har hørt at man kan erstatte de med programfag eller fellesfag på allmennfaglig påbygging..Stemmer det? Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nå er ikke jeg helt sikker,men jeg har hørt at man kan erstatte de med programfag eller fellesfag på allmennfaglig påbygging..Stemmer det? Hør med rådgiver på skolen din, det er til for å brukes :-) Er ganske sikker på at du kan ta "allmennfag" for å erstatte de fagene du strøk med på helse og sosialfag, men vil nok ikke anbefale det ettersom du da mest sannsynlig må ta et 5-timersfag pr fag du vil erstatte, det tar på når du skal ta de fagene i tillegg til 30/35 timers uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå