eal911 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har tenkt til å kjøpte meg en god gamer pc til helst under 9K. Har sett på FSC Amilo Xa3530. (Link er under) Er det et bra kjøp ? Link til FSC Amilo Xa3530: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=392400 Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei, Jeg har denne PCen selv og er meget fornøyd med den. Tror dog du lett får en litt bedre PC enn dette, men det går utover andre komponenter. Først kan jeg nevne at Fujitsu Siemens support er veldig bra, de er vennlige og hjelpsomme. De finner fort ut av hva som er feil, selv om du gir litt mangelfull informasjon til dem. Hadde selv et problem med defekt RAM-modul der Fujitsu Siemens sendte meg en ny RAM modul uten å kreve at maskinen skulle inn til reparasjon. Jeg skal meddele at maskinen ikke klarer Crysis eller noe slikt på Maximum, den klarer det rundt medium og noe på high. World of Warcraft går knirkefritt på maximum, selv med de nye grafiske settings som er lagt til i patch 3.1.0 .. Vet ikke hvor mye du spiller World of Warcraft. Skjermen er klar og god, med gode muligheter for instilling i ATI Catalyst Control Center. Det er TO skjermkort, men ved PowerXpress som er lagt inn på maskinen kan du bare kjøre et av kortene om gangen. Du kan velge mellom HD 3200 og HD3650. Sistnevnte yter best men tar mest strøm. Maskinen har også en tendens til å bli noe varm ved kjøring på 3650 og på "Maximum Performance" men det er ikke en ubehagelig varme. Webcameraet har veldig god kvalitet, men det er SELVSAGT ikke noe kamera til 20,000 kr du får så du må ikke forvente mega kvalitet, det er over akseptabelt, og bildet er skarpt. Mikrofonrekka gir litt metallisk lyd til tider, men den er god nok. Batteritiden har jeg målt til rundt 3 timer og 20 minutter så langt. Og jeg er kjempefornøyd med det. Det var på Balansert strømstyringsplan. Tror jeg kunne klart å presse opp i rundt 4 timer ved rette instillinger. Kanskje mer. Det er også blu-ray støtte som gjør maskinen noe mer fremtidsrettet. Det er veldig lett å skifte ut komponenter i maskinen. Tastatur & mousepad som er på maskinen er behagelig å bruke. Tingene jeg er misfornøyd med: - Må skrive recovery DVD's selv. - Litt metallisk lyd i mikrofonrekka. - Ikke spesielt glad i å ha batteri stående i maskinen når det ikke trenger lading. - "tvunget" til å kjøre Fujitsu Siemens sine drivere ved evt. Deskupdate, noe som går greit, men hadde vært deilig med litt mer frihet. Anbefales. Lenke til kommentar
eal911 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Takk for god informasjon. Tror jeg bestiller den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå