Gå til innhold

Får ikke skrudd skjermen min av!!!

Anbefalte innlegg

Dersom du vil få bort det "bildet" så finnes det en idiotsikker måte å gjøre det på. Finn fram "rescue-cd'n/gjennoprettings cd'n" som fulgte med datamaskinen når du kjøpte den. Sett den i cd-rom stasjonen og slå av pc'n. Så starter du opp pc'n og lar programmet som starter gjøre som det skal. Når det er ferdig kan du ta ut cd'n og starte maskinen på nytt igjen. Da skal alt være AKKURAT slik som da du slo på maskinen for første gang.

Hvis ikke bildet har brent seg fast i skjermen da, men tviler på at den har stått på så lenge :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå prøvd forslaget til Ezekiel, det å bruke rescue-cden. Det fungerte forsåvidt bra, men nå er alle filene mine jeg hadde fra før borte. Er det noen måte å få disse tilbake igjen?

Glemte å nevne det punktet 8). Men trodde du klarte å tenke deg til at når pc'n blir slik som den var da du kjøpte den så forsvinner alle personlige tilpassninger (filene dine blant annet. De var jo tross alt ikke der da du kjøpte pc'n).

Det med rescue-cd'n er altså siste utvei. Men ettersom jeg forsto så hadde du prøvd det meste fra før..

Jeg lurer virkelig på hva du har gjort dersom det ikke var skrivebordsbakgrunnen som var forandret :shrug:

Lenke til kommentar
Har nå prøvd forslaget til Ezekiel, det å bruke rescue-cden. Det fungerte forsåvidt bra, men nå er alle filene mine jeg hadde fra før borte. Er det noen måte å få disse tilbake igjen?

Ja, da er det bare å gå inn på de "spesielle" siden som du fant disse filene å laste de ned på nytt igjen, men ungå å få filene som som skjermbilde..... :lol:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg prøvde å gå inn igjen, og nå har jeg fått problemet tilbake. Tror jeg bruker rescue-cden en gang til og så drar jeg å leveren inn pc-en på elkjøp imorgen og krever pengene tilbake. Dette blir jo bare tull. Hjelper det å bygge en maskin selv? Har ikke så bra peiling på data så det vil jo evtentuelt bli en tålmodighetsprøve, men må man så må man.

Takker for hjelpen så langt.....

Lenke til kommentar

Nå var jeg ferdig å kjøre rescue-cd igjen. Vel ja jeg var inne på siden igjen. Men nå må jeg da enten gå å levere inn maskinen på elkjøp eller lære meg mer data. Jeg er arbeidsledig og skal på datakurs via Aetat innen 4 måneder, men kanskje jeg heller skal prøve med på et privatkurs hvis noen har noen å anbefale? Jeg får sikkert Aetat til å sponse et privatkurs isteden for at jeg skal ta et av deres kurs. Bor i Trondheim.

Lenke til kommentar
Jeg er arbeidsledig og skal på datakurs via Aetat innen 4 måneder, men kanskje jeg heller skal prøve med på et privatkurs hvis noen har noen å anbefale?

Er nesten fristet til å si at jeg kan gi deg privatundervisning...

Det har ikke slått deg at du kanskje bør satse på noe annet enn data?

Prøve å komme deg inn på tømrerlinja eller noe sånt? Hva med barnehageassistent? Lagerarbeider? Butikk? Finnes mange hederlige yrker hvor du kan greie deg uten data. Hvis du har planer om å få deg JOBB på bakgrunn av datakompetanse har du et stykke å gå kan en vel si... (Og nei, IT-akademiet gir deg IKKE nok til å få jobb!)

Lenke til kommentar
Jeg lurer bare på hvordan en nybegynner finner frem til ei hardware side jeg...

Jeg leste igjennom dette og tenkte på akkurat det samme.... Minner meg om "the urban legend" hvor ei kjerring trudde at skjermen var pc`n og trykker på av/på knappen, men ikke no skjer....

Men morsom tråd å lese var det.... :lol::lol::D:evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...