mann28 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hei, jeg har et lite problem. Har surfet litt på disse "spesielle" sidene man får lyst til å surfe på på denne tiden av døgnet, men nå får jeg ikke skrudd av skjermen. Det er liksom et stor bilde der som jeg ikke vil at noen andre skal se, for da kan det hende de tror noe om meg som jeg ikke vil de skal tro/vite om meg. Hvordan får jeg skrudd av skjermen? Uansett hva jeg gjør så vil den ikke skru seg av. Har prøvd å velge "Slå av" under menyvalget "Slå av datamaskin" Start-menyen, men den vil ikke. Hva skal jeg gjøre? Tør liksom ikke å ta strømmen på den da den sikkert blir ødelagt da. Hjelp! Bruker forøving Win XP og har en HP PA414 som jeg kjøpte på Elkjøp i forrige uke. Kostet mange penger og vil ikke ødelegge den med en gang. Og jeg tør selvfølgelig ikke å få en reperatør fra Elkjøp hit for å fikse den, da vil han jo se bildet! Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Prøv Ctrl+Alt+Del & lukk programmene som kommer opp i Task Manager. Ctrl+Alt+Del en gang til når du er i task manager vil restarte maskinen. Om dette ikke hjelper er det nok bare å "ta" strømmen. Skjer ikke mer enn hva som ville skjedd om strømmen gikk. Vær da klar over at all info som ikke er lagret vil gå tapt... edit: regnet med at det er pc-en du ikke får skrudd av?? Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Menne, hvis jeg skal trykke på alt, hva er da poenget med å trykke på de to andre tastene? de må jo være innregnet i "alt" eller hva? Kan ikke så mye data jeg men alt må jo være alt, eller er tastene definert slik at alt er alle bokstavene og så har man de andre tastene i tillegg? Trenger en opplæring i data tror jeg Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "Alt" er vel i dette tilfellet en forkortelse for "alternativ" eller "alternate" eller noe sånt... Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Nå har jeg endelig klar å skru av skjermen, men når jeg startet den igjen så var bildet tilbake. Hva skal jeg gjøre nå? Bynner å bli lei dette. Er jo midt på natten. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 jeg mener ganske sikkert at det faktisk er en tast som har skrevet bokstavene "alt" på seg, rett til venstre for den lange tasten nederst i midta. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 mann: du er bare teit. Dette er en som kødder.... la posten dø, eller moderatorer, steng hvis du mot formodning ikke kødder, dra ut strømkontakten bak der. Det er den som er koblet i strømmen. Siden du selv har kjøpt PC'en og er 28 år har du satt opp pc'en selv også, og du vet da hva jeg snakker om. Sett den så inn igjen og ikke gå inn på liknende steder igjen Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Mener du jeg er teit? vel, ja hvis det å ha så lite datakunnskaper som meg defineres å være teit så er jeg vel det. Men jeg har nå fortsatt problemet mitt, og jeg trenger fortsatt en løsning. Er det ikke noen ute i det vide land som kan hjelpe meg? Kan det hjelpe å installere nye drivere eller å bruke rescue-cden jeg fikk med pcen? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis dette faktisk er seriøst, har jeg en ide: Trykk og hold inne den litt store knappen som du trykte for å slå på harddisken. Da fjerner du alle slike bugs... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Tror ikke problemet ditt er at du ikke får skrudd av skjermen... Prøv: startmeny->kontrolpanel->skjerm Her kan du stille inn hvordan skrivebordsbakgrunnen ser ut. Tipper det er den som er endret. Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Ingen av forslagene dere har kommet med hjalp. Prøvde også å ta strømmen, men når jeg puttet den inn igjen og trykket på den store knappen så kom bilde tilbake igjen etter en liten stund. Kan det være virus? Når jeg prøvde dostojevski sitt forslag så slo skjermen min seg av, men så kom den tilbake på igjen etter kanskje et minutt, i mellomtiden så var det masse som føyk nedover skjermen akkurat som da jeg trykket på den store knappen jeg skulle trykke på for å starte den først gang. Tror jeg må kontakte elkjøp snart. Får vel bare la døren stå oppe å la være å være hjemme når de kommer, slik at de ikke ser hvem jeg er, dette er jo tross alt et litt pinlig problem. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Trykk høyreknapp på skrivebordet (over startmenyen...) og under bakgrunn/background trykker du på en annen enn den som er avmerkt og trykker ok... (Dette fikser problemet hvis bildet er bakgrunn...) Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Dette må være kødd. La den dø sier nå jeg... :-? Lenke til kommentar
Cid Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det er særdeles lett for en som iike har erfaring med data og internett å få knota til slike ting, Det er mye der ute som du må søke etter, men p0r.no og gambling siter finner DEG og SUGER deg inn. Ring en kompis og si at det dukka opp noe drit mens du prøvde internetten din, og be han fjerne det for deg, få et lynkurs i data/internett med det samme, ikke noe problem han tror deg hvis du sier at det kom av seg selv. Lykke til Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Ingen av forslagene dere har kommet med hjalp. bla bla bla + masse mer Er det bare bildet som er problemet? Si meg, er det et bakgrunnsbilde? Et bilde som er på skrivebordet, bak ikonene som feks papirkurven? Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Bildet er over hele skjermen hele tiden, men ved å trykke på Start-knappen på tastaturet så får jeg opp Startmenyen. Eller er det ikke særlig mye jeg får gjort på maskinen min. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Bildet er over hele skjermen hele tiden, men ved å trykke på Start-knappen på tastaturet så får jeg opp Startmenyen. Eller er det ikke særlig mye jeg får gjort på maskinen min. Gå til denne linken. http://www.animewallpapers.com/wallpapers/...ull_36_1024.asp HØYREklikk på bildet. Velg "Bruk som bakgrunn" Hjalp det? Lenke til kommentar
mann28 Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Nei, når jeg gjorde dette så ble skjermen min svart igjen og vi var ute som samme reglen igjen som jeg fortalte om tidligere: "så slo skjermen min seg av, men så kom den tilbake på igjen etter kanskje et minutt, i mellomtiden så var det masse som føyk nedover skjermen akkurat som da jeg trykket på den store knappen jeg skulle trykke på for å starte den først gang." Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Trykk på startmeny --> Programfiler --> Oppstart. Si hva som er i oppstart mappa. Lenke til kommentar
speeder Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hvordan kan du vita att det "føuk*" noe nedover skjermen når den var slått av? Sånn du skriver det så "føyk" det ting på skjermen mens den var slått av, så kom den på igjen etter et min, Så vidt meg begjent kan man somregel ikke se noe på skjermen når den er slått av.... bortsett fra en svart firkant. spøk til side Hvis det derimot "føyk" ting på skjermen, etter at den hadde slått deg på igjen, så hvar dette oppstarten av maskinen, Hvit skrift på svart bakgrunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå