sisal Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Da jeg bare hadde ca 500mb med ram, gikk jeg til innkjøp av 3 rambrikker a 512mb. En av de virket ikke, så jeg retunerte den og fikk ny. Men den nye virket heller ikke.Det vil si at maskinen stopper opp i bios. Kan det være slik at hovedkortet ikke takler så mye ram som 1500 mb, eller har jeg vært max uheldig med brikkene jeg har kjøpt? Jeg satte i en av de gamle i tillegg til to av de nye, så nå har jeg 1280 mb. Nå fungerer den. Hvordan finner jeg ut hvor mye maskinen kan takle av minne? Takknemlig for svar!Hovedkortet er et Asus P4B-M. Lenke til kommentar
Star Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Kortet skal kunne håndtere 3gb, i følge ASUS sine sider Lenke til kommentar
sisal Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Kortet skal kunne håndtere 3gb, i følge ASUS sine sider Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Mye bug med kompabilitet mellom hovedkort og minne. Behøver ikke være noe galt med den brikken som angivelig ikke fungerer. For å teste monterer du kun den og tester med memtest. En oppdatering av bios hjelper ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå