Krankemot Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det er fire timer til søknadsfristen for SO går ut. Finnes det noen forkurs i Oslo hvor jeg kan ta R1(+R2) og fysikk, slik at jeg kan komme inn på Informatikk neste år? finner ikke noe verken på HiO eller UiO. Vet dere om noen andre muligheter. Er vel Ingeniør forkurs som er relevant... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 HiO har Forkurs til ingeniørutdanning Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Standard at folk skal undersøke slikt de siste timene. Og fristen går ikke ut før 1400 imorra iflg. samordnaopptak.no (http://www.samordnaopptak.no/SW/studier.html). Om du kan tenke deg å studere et annet sted, finnes det mange tresemestersordninger å velge blant. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hehe. jeg fante det noenn minutter før du postet, men takk skal du ha. Vet det er typisk. Men hadde i utgangspunktet bestemt meg for noe annet, og har vært uten nett de siste dagene før i morgen Godt jeg fant det ut i tide da Planen etter forkurset er å studere informatikk ved UiO Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Er du sikker på at forkurs (for ingeniørutdanning?) er dekkende, da? Det er per definisjon ikke det samme som å ta mattefagene på videregående nivå. Informatikk er jo heller ikke et ingeniørstudium. Daniel Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 hmm, det står at man har R1 og R2 matte på det forstudiet... Får ringe høyskolen å høre for å være sikker da kanskje... Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nei det er nok med generell studiekompetanse. "Opptakskriterier: Fullført videregående skoles allmennfaglige studieretning, men uten nødvendig realfagkompetanse (2FY og 3MX eller R1 og R2 samt Fysikk 1 etter kvalitetsreformen)" Det er vel det som er poenget med forkurs, at man skal ta de fagene man trenger i tillegg til generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 hmm, det står at man har R1 og R2 matte på det forstudiet... Får ringe høyskolen å høre for å være sikker da kanskje... Fagene på forkurset er vel lagt opp til ingeniørstudier. Så får å få fagene på vitnemålet må du ta eksamene privat. Det så er nok litt du må lese på selv. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Forkurs er nok for å komme inn på ingeniørstudie.(De fleste høgskoler som har forkurs garanterer nesten altid plass til videre studie, dvs, høgskoler har en egen kvote som går på forkurs og realfagskurs-studenter) Finnes foresten Realfagskurs, som jeg synnest er mye mer gunstig for folk som bare mangler realfag...varer ett semester, bare matte og fysikk. HiST har ialefall, men kan jo sjekke med lokale høgskoler? edit: For å få det helt tydelig Forkurs: Ment for folk som ikke har generell studiekompetanse eller realfag Realfagskurs: Folk som har generell studiekompetanse, men ikke realfag. Endret 16. april 2009 av cppdude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå