Gå til innhold

Trådløs mus og gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke gjør det.

Spesiellt ikke om du spiller cs eller andre FPS-spill

 

Trådløse muser har ofte en tendens til å hakke ogeller ikke reagere, noe som kan være svært irriterende inne i spill  :p

 

Personlig har jeg en Logitech Mx 300 og er strålende fornøyd!

 

Men hva med for oss vanlige dødelige? Er den SÅ ille?

 

Jeg har forresten den første optiske musa fra Microsoft nå. Er litt problemer med den også, men ingenting som gjør meg noe særlig.

Lenke til kommentar
Ikke gjør det.

Spesiellt ikke om du spiller cs eller andre FPS-spill

 

Trådløse muser har ofte en tendens til å hakke ogeller ikke reagere, noe som kan være svært irriterende inne i spill  :p

 

Personlig har jeg en Logitech Mx 300 og er strålende fornøyd!

 

Men hva med for oss vanlige dødelige? Er den SÅ ille?

 

Jeg har forresten den første optiske musa fra Microsoft nå. Er litt problemer med den også, men ingenting som gjør meg noe særlig

Jeg vil anbefale logitech mx700, super mus. Jeg spiller hver eneste dag og har aldri opplevd noen hakking.

Lenke til kommentar

De fleste trådløse mus/tastatur har lav overføringshastighet (oppdaterer 40 ganger i sekundet eller noe), noe som er merkbart dårligere enn f.eks. en vanlig USB-mus som har 125 oppdateringer i sekundet.

 

Logitech MX700 er så vidt jeg vet den eneste trådløse optiske musen som har samme overføringshastighet som vanlige USB-mus. Koster litt mer men så er den oppladbar også så du sparer deg mye bry (trådløse optiske mus sluker batterier).

 

Hvis du skal spille en del og ikke ønsker å gå opp på MX700-nivået i pris er du nok best tjent med en trådmus. Jeg har en vanlig trådløs logitech (ball, ikke optisk) i tillegg til MX700'en og den er strengt tatt ikke bra å spille med i det hele tatt. En billig ballmus til hundrelappen er faktisk merkbart bedre til spilling. Til Windows-bruk derimot legger man ikke merke til noen forskjell å snakke om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...