Gå til innhold

Operativsystem, theme, og diverse i 24

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilket OS, eller hvilken Linux-distro som blir brukt i 24, themes de har og progs? Lyst å teste på en jallapc jeg har, bare for å gjøre det.

Og, har noen bilder av CTU før og etter eksplosjonen (dvs før, og når det var bygd opp igjen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet det finnes en samling av "data på film" -myter. Jeg vet den er i dassboka, men flarer ikke å finne dette på nettet. Hadde ellers tenkt å henvise til dette.

Forhåpentligvis finnes det noen andre her på forumet som klarer å finne - hverken kvasir, altavista, yahoo eller google kom med relevante treff på søkeordene "data på film".

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på.

På 80 taller var den er Tji-Tjjjii "data-lyd" når grønn tekst dukket opp på en skrivemaskin-aktig måte, typisk actionfilmer.

I csi, 24, criminal minds, ALLE serier er denne lyden der hver gang de åpner et nytt vindu på en pc.

Hva er vitsen? Høres hightech ut?

Endret av War
Lenke til kommentar
CTU før og etter eksplosjonen (dvs før, og når det var bygd opp igjen

Har bare sett S1, men trur du denne eksplosjonen er en måte å oppdatere teknologien på? Ved å bygge et nytt kontor/flytte /ny teknologi 1-2-3 år etter kulissene ble laget osv?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.

På 80 taller var den er Tji-Tjjjii "data-lyd" når grønn tekst dukket opp på en skrivemaskin-aktig måte, typisk actionfilmer.

I csi, 24, criminal minds, ALLE serier er denne lyden der hver gang de åpner et nytt vindu på en pc.

Er det mulig å få det på min pc?:p

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.

Hva er vitsen? Høres hightech ut?

Typisk overproduksjon. I jakten på å få noe til å virke realistisk går de for langt, og blir hyperrealistiske. IRRITERENDE!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som vet hvilket OS, eller hvilken Linux-distro som blir brukt i 24, themes de har og progs? Lyst å teste på en jallapc jeg har, bare for å gjøre det.

Og, har noen bilder av CTU før og etter eksplosjonen (dvs før, og når det var bygd opp igjen)

Er jo som oftest et eget seleskap(er) som er spessialister på dette feltet som leverer egne skreddersydde løsninger som f.eks ferdig skripta programmer, som blir brukt på film og ellers i tv serier.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...