Gå til innhold

Hoste game, deling av internett

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 pc'er i huset med ADSL. Deler internett. På den andre pc'en (ikke den som har ADSL, men den som får det gjennom delinga) går det ikke ann å hoste internett-gamer. Ip'en som man bruker på den andre pc'en fungerer ikke her. LAN-gamer funker fint derimot (men da bruker man jo en lokal ip-adresse). Noen som vet hvordan løse dette? Er veldig irriterende! Har prøvd å lage gamer både på cm4 og cs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er internettet ditt satt opp? Er det gjennom en vanlig hub, Router, switch... osv. Hvis det er telenor, så mener jeg man kun får èn ip å den har jo da server maskinen. Tror dette vil ordne seg om du kjøper en router (om det er telenor så må den støtte PPPoE). Dette er da om du ikke har router allerede da.

:yes:

Lenke til kommentar
Jeg har 2 pc'er i huset med ADSL. Deler internett. På den andre pc'en (ikke den som har ADSL, men den som får det gjennom delinga) går det ikke ann å hoste internett-gamer. Ip'en som man bruker på den andre pc'en fungerer ikke her. LAN-gamer funker fint derimot (men da bruker man jo en lokal ip-adresse). Noen som vet hvordan løse dette? Er veldig irriterende! Har prøvd å lage gamer både på cm4 og cs.

Det du må gjøre er å sette opp en port-forward i ICS(går ut ifra at du bruker det da du ikke gir noe annet info om hvordan du har delt), for å sette det opp må du gå inn på 'Nettverk og eksterne påkobliner' og så velge 'Egenskaper' på '<navn på internetttilkobling> på <navn på maskin som deler internett>'(det er den som har en jordklode som ikon hvis jeg ikke husker feil). Så tror jeg det var avangsert som det stod på en knapp(har det ikke forran meg nå), og da får du opp en liste over porter som allerede er forwarda(bl.a. MSN Messenger blir automagisk konfigurert), så trykker du på add og skriver inn port-nummeret som spillet bruker under begge port "boksene"(cs bruker vel 27015, cm4 vet jeg ikke), også den lokale ip-adressen til maskinen som skal hoste i ip-boksen. Da skulle allt vere ready to rumble...

Forsåvidt passer denne under internett og nettverk som noen over her sa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...