skarsk Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei, har nylig innstallert WinXP Home SP3 no, og PC går i heng minst et par ganger pr dag. Det skjer bare når jeg er inne i programmer. Ikke når PC står på i flere timer. (natten) Når PC fryser, øker turtallet på CPU-vifta fra tomgang til full speed, og klokka og tastatur fryser også. Før dette var WinXP Pro SP2 no innstallert, og da helt uten problemer. Jeg har Googlet, men finner stort sett bare problemer med heng under oppstart. Håper noen har vært borti dette problemet og kan hjelpe? Lenke til kommentar
Super-ekorn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 jeg har ikke vært borte i et slikt problem. det eneste rådet jeg har, er å scane pc-en for virus og liknene. hvis du ikke har et antivirusprogram anbefaller jeg : AVG Free Edition (gratis) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk for tipset, men jeg har aldri vært plaget med virus. Surfer stort sett bare i aviser, og driver bildebehandling i Photoshop. Etter innstallasjonen og før jeg gikk på nett, var Avast antivirus Professional innstallert. Som sagt den tiden jeg brukte WinXP Pro var det ingen problemer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Også det man tror er trygge sider kan spre virus (ved å besøke sidene). Så det at du bare "stort sett" bare surfer på aviser er ingen garanti. Men du sier viftenhastigheten øker når maskinen henger. Har du sjekket temperatur? (Og renset for støv?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå