bomjack Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vi har en Landmann-grill med rist og plate i støpejern. Disse begynner å bli temmelig stygge da malingen som var der har sprukket/falt av og de er litt rustne. Jeg vet det går an å kjøpe nye men hvis de kan 'shines opp' litt hadde det vært fint. Er det mulig og trygt å legge på ny farge? Jeg tenkte på varmebestandig spraylakk, ovnsverte e.l.? F.eks. ovnsverte er jo bare grafitt og white spirit, så når white spiriten er tørket/brent vekk er det vel trygt å bruke til mat? Noen som har erfaringer med dette eller har fått noen anbefalinger? Hva er det på disse ristene i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei for all del ikke bruk ovnsverte, griller er i utgangspunktet emaljert. men det er varmebestandige lakk å få tak i som tåler opp til 650 grader, som kan brukes på griller. Brukte Quick Spray Varmebestandig lakk på kulegrillen og resultatet ble bra, men husk overflaten må være ren. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg ville nøyd meg med å reingjøre rista godt av og til og evt. smøre den med matolje. Maling eller lakk som kan avgi smak eller giftige gasser ved oppvarming ville jeg vært skeptisk til i kontakt med mat. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Mr muscle har en helt fantastisk spray du kan bruke til å rengjøre skikkelig med iallefall Mr muscle ovnsrens heter den. Spray på, vent i en time og tørt av. Fungerer dødsbra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå