Gå til innhold

VGA-utgang PC til TV, kva signal finnes i utgangen og kva må TV-en kunne ta inn?

Zeph

Anbefalte innlegg

Eg har lese om dette før, men trur ikkje eg fekk konkludert med noko.

Finnes det ein forklaring på kva signal som finnes i ein VGA-utgang og kva inngang som kreves for at ein TV skal kunne ta imot og kunne vise biletet?

Har du ein VGA-inngang er jo saken grei, men det er desverre ikkje kvardagskost. HDMI-innganger samt Scart og komponent er normalen. HDMI er kun digitalt, så der er det ingenting å hente. DVI finnes i utgåver med analoge signaler, men det er sjeldan å sjå på eit TV-apparat.

Det finnes mange forskjellige overganger, men det betyr ikkje at det fungerer. Er det mogeleg å bruke ein overgang frå VGA til Scart RGB, S-Video, komponent eller noko sånt som faktisk fungerer? Har irritert meg lenge nok på dette, det er spesielt ved bruk av bærbare datamaskiner som normalt har VGA-utgang, enkelte har S-video, og nokre har DVI.

Om svaret er at det ikkje er mogeleg så er det betre enn å leve i det uvisse. :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er ikke lett å finne ut av, men en VGA utgang har jo de standard RGB utgangene som også innganger på TV benytter. Hadde en silk overgang liggende her et sted men vet ikke hvor den er nå. VGA pinout viser hvilke signaler som går ut og inn.

Laptopen min har S-video inn og en DVI utgang, men jeg har ikke brukt dem. Den gamle laptopen min hadde også HDMI ut, men det hjalp jo meg ikke en dritt ettersom TVen kun har S-video og scart.

Jeg mener da at den sise konverteren du linket til skulle virke bra.

Dessuten fant jeg noe om How VGA to TV converters work.

Som det sies der, så er jo problemet oppløsningen. Hver gang jeg har brukt TVen for å se ting på laptopen, blir resultatet heller dårlig.

Det beste er jo selvsagt om laptop og TV har HDMI begge to, men det er vel ikke så vanlig enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...