Larsenio Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Dette bildet er tatt i vinter. Motivet viser et solur som jeg tok bilde av tidligere. Her har jeg bevisst brukt veldig kort lukkertid for å oppnå ønsket effekt idèt sola kom i rett posisjon bak selve soluret. Kanskje dere mener det er for mørkt og udetaljert? Exif: 1/3000 sekund lukker ISO 400 f/13 33mm brennvidde Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 morsomt,ser ut som en sol formørkelse Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 SolURformørkelse mener du vel? Stilig bilde.. men synes der er litt for mye sort nede. Hva med å croppe det litt? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Ja, enig med Patience, prøv og croppe litt Kanskje fjerne litt noise som er på himmelen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 It came from outer space! Jeg synes det er akkurat passe med mørkt under solen/uret, Det leder blikket mot det vi skal se på. Tom Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Artig bilde du har fått til her Larser'n! "The Great Eye" revisited? får iallfall meg til å tenke på Lord of The Rings Syns imidlertid ikke komposisjonen fungerer. På grunn av de mulige spesielle assosiasjonene motivet kan gi kan det faktisk fungere med en "ubehagelig" fullstendig balansert komposisjon med soluret/sola mer eller mindre midt i. Mulig det er lov å gjøre et unntak fra klassiske komposisjonsregler rett og slett. Personlig ville jeg prøvd meg på noe sånn som dette pluss litt mer fintuning av crop og ellers farger, kontrast og brightness. (håper du ikke tar forslaget ille opp): Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Takker for alle tilbakemeldinger Jeg syns det utsnittet du har croppet fram til her DFN, er mye bedre enn utgangspunktet. Var usikker på hvor mye jeg selv ville "ta" av bildet, for ikke å miste noe av det jeg mente var viktig i motivet. Hadde et håp om at det skulle oppfattes som om dette var en slags stigende "øy", denne holmen soluret befinner seg på.. Men har vel ikke heeelt klart å få dette frem ved hjelp av bildet :!: Men er godt fornøyd med tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå