Teac Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Laptopen trenger en formatering, men jeg finner ikke recovery discen. HP tilater ikke å brenne ut mer enn disc. Har Windows Vista dvd liggende, og lurte derfor på om det er noen forskjell å legge inn vanlig Vista ut ifra dvd, og deretter legge inn alle oppdateringene på hp sine sider? Nekter å betale 300,- for og få tilsendt en cd. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ta en titt på PING (Partimage Is Not Ghost). Her slipper du slike irriterende begrensninger. Bare sørg for at du har en fungerende windows-installasjon først. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ta en titt på PING (Partimage Is Not Ghost). Her slipper du slike irriterende begrensninger. Bare sørg for at du har en fungerende windows-installasjon først. Det ble vell litt feil rekkefølge. Jeg skal formatere/legge inn windows på ny, men kan jeg bare stappe inni Windows Vista dvden fra min stasjonære pc, og legge inn alle hp drivere etterpå. Eller må jeg ha en recovery cd? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Lisensnøkkelen til din HP maskin stemmer overens med en bestemt versjon av operativsystemet. Se på klebelappen til nøkkelen. Der vil det stå hvilken versjon den gjelder [blandt annet home kontra pro etc] og om den gjelder OEM, HP eller Microsofts utgave. Den lisensnøkkelen du har på den stasjonære kan ikke benyttes på laptoppen (en OS lisens gjelder bare en maskin). Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Lisensnøkkelen til din HP maskin stemmer overens med en bestemt versjon av operativsystemet. Se på klebelappen til nøkkelen. Der vil det stå hvilken versjon den gjelder [blandt annet home kontra pro etc] og om den gjelder OEM, HP eller Microsofts utgave. Den lisensnøkkelen du har på den stasjonære kan ikke benyttes på laptoppen (en OS lisens gjelder bare en maskin). Det har fungert tidligere. OS på laptop er norsk Vista 32bit. Men jeg har kjøpt en OEM Vista 32bit engelsk. Har lagt det inn på laptop tidligere, og det har fungert. Jeg bruker såklart den lisensen jeg har på laptopen. Da er begge to lisensene gyldige og lovlige. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Aktiveringen av serialen min via telefon gikk helt fint på en engelsk vista dvd. Så det betyr vell at visst du har OEM serial så betyr det ikke noe hvilken språk du bruker den på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå