polar1 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg skal sette sammen noen bilder med litt musikk til en lysbildefremvisning. Har sett på MovieMaker som følger med i Windows-versjonen min. Programmet er meget enkelt og fungerer godt til mitt bruk, ser det ut til. Men, jeg har et problem. Bildene jeg importerer blir fryktelig uklare under frmvisning, både på PC-skjermen og på lerret. I utgangspunktet er det snakk om JPG-filer på ca 2MB som er klare og fine. Noen som har samme problem, eller vet hva jeg gjør feil ? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du har vel eksportert filmene, og ser de ikke bare i selve windows movie maker? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 For hard komprimering under eksport av videoen vil eg tru. Har du Vista, bruk ein mal for HD når du eksporterer. Det som heiter «Windows Media, HD 720p (PAL) (5,9Mbps)» burde eigne seg greit. Lenke til kommentar
polar1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Du har vel eksportert filmene, og ser de ikke bare i selve windows movie maker? Jo, jeg ser de bare i MovieMaker. Må det eksporteres videre Trodde kanskje det var mulig å bruke moviemaker til selve fremvisningen, men det er kanskje ikke meningen?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ser ut som WMM viser bileta i nedsatt kvalitet i programmet, so å eksportere er nok best ja. Velg Fil --> Publiser film (Ctrl + P). Lenke til kommentar
polar1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 te name='Torbjørn T.' date='15/04-2009 : 15:39' post='13537466'] Ser ut som WMM viser bileta i nedsatt kvalitet i programmet, so å eksportere er nok best ja. Velg Fil --> Publiser film (Ctrl + P). Takk til alle for gode og raske innspill! Det hjalp å eksportere, for prøve meg litt fram og tilbake med filstørrelser, skal presenteres på storskjerm. Bare vent til jeg kjøper speilrefleks og skal starte med noe mer seriøst bilderedigeringsprogram, da kommer flere spørsmål fra en som er "grønn"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå