akkapakka Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Jeg har en link som jeg har gitt farge kode: #474747 (mørke grå) til. Så har jeg valgt å ha hvit farge på a:hover. Deretter vil jeg at når de er på "current-link" så skal det være hvit fortsatt. Det vil si hvis jeg besøker Om oss så skal den om oss linken få en egen stil – for å vise hvor på siden du er. Slik har jeg gjort det: ul#navlist li a { color:#474747; display:block; font-size:1.2em; text-transform: uppercase; text-decoration:none; height:36px; padding:4px 15px 0 8px; } ul#navlist li a:hover { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } #navlist li.current_page_item { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } Når jeg er på en current side, så får jeg fortsatt den grå fargen på linken. Jeg har forsøkt å legge til en !important! etter color#FFF på current. Den får det bakgrunn bilde men ikke selve hvite fargen. Det ser jo ut som den a overstyrer den, men hvordan jeg kan da overstyre current_page_item? Noe tips? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du kan sette classen på a i stedet for li, altså #navlist li a.current_page_item. Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk for tips Fredriken, men det fungerte ihvertfall ikke, nå kommer ikke bakgrunnen med engang. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du har glemt en a: #navlist li.current_page_item a { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } Og da skal <li> fortsatt ha klassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå