Gå til innhold

One Call og Mobilt bredbånd/GPRS fakturering


Anbefalte innlegg

Hei! Vi er noen brukere av One Call med abonnementene Full Pakke, Mobil Aktiv og Mobil Faktura. Vi har alle mobiler med GPRS tellere som viser forbruket. Frem til mars 2009 har tellerene stemt med forbruket som One Call oppgir og som vi må betale. Men i mars har alle opplevd at vi er blitt belastet for 3 ganger så mye GPRS forbruk/kostnader en våre tellere viser at vi har forbrukt. Vi har selvfølgelig tatt kontakt med One Call, som sier at det ikke er noe feil hos Dem. (og at feilen må ligge hos oss)

Dette er nå en liten sak i vår redaksjon som vi ønsker å undersøke noe mer.

Dersom noen har opplevd det samme med One Call, gi tilbakemelding her.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt One Call lenge og har aldri opplevd at det har vært noen feil med GPRS eller noe annet. Jeg sjekker som regel over mine fakturaer hver måned.

 

Edit for å legge til at jeg har Full Pakke. Har før hatt Fakturaabonnementet fra dem og opplevde ikke feil da heller.

Endret av Sluagh
Lenke til kommentar
Hei! Vi er noen brukere av One Call med abonnementene Full Pakke, Mobil Aktiv og Mobil Faktura. Vi har alle mobiler med GPRS tellere som viser forbruket. Frem til mars 2009 har tellerene stemt med forbruket som One Call oppgir og som vi må betale. Men i mars har alle opplevd at vi er blitt belastet for 3 ganger så mye GPRS forbruk/kostnader en våre tellere viser at vi har forbrukt. Vi har selvfølgelig tatt kontakt med One Call, som sier at det ikke er noe feil hos Dem. (og at feilen må ligge hos oss)

Dette er nå en liten sak i vår redaksjon som vi ønsker å undersøke noe mer.

Dersom noen har opplevd det samme med One Call, gi tilbakemelding her.

Tusen takk!

 

Hei!

 

Jeg må si at jeg er meget fornøyd med One Call, har vært kunde i noen år nå. Må også si at jeg er fornøyd med kundeservicen der, de har alltid vært meget hjelpsomme så lenge jeg kan huske! :D De er kanskje den beste mobiloperatøren i Norge per dags dato.

 

Når det gjelder GPRS og datatrafikk er jeg en flittig bruker av det, og må si at jeg kan ikke se å ha fått noe feil på mine fakturaer. Tvert imot har det stemt med bruken min. :)

 

Var jeg deg ville jeg ha kontaktet One Call og sendt over all informasjonen du har som du mener påbeviser feil hos One Call. Jeg er ganske sikker på at de vil være behjelpelige og undersøke saken nærmere. :)

 

Jeg har i hvert fall alltid fått den hjelpen jeg trenger, når jeg har hatt behovet for det! Stor takk til One Call, de gjør en utrolig fantastisk jobb med å holde prisene nede! Stå på! :D:new_woot:

Lenke til kommentar

HAr vært borti noe lignende selv faktisk... Jeg bruker en Nokia E71 nå, og legger merke til at det er datatelleren på telefonen (det samme gjelder andre symbian s60 telefoner) som ikke plukker opp all trafikk som går inn/ut. Har ikke helt klart å finne ut hvilken trafikk det er den interne telleren ikke klarer å ta meg seg enda, men jeg misstenker at det er tilleggsprogrammer, som Opera Mini, Google Maps, MSN osv osv osv..

 

Vet selv at jeg bruker MYE datatrafikk via mobilen, og telleren på mobilen viser ikke korrekt, samtidig er det greit å huske på at denne telleren husker maks 30 dager tilbake i tid...

Lenke til kommentar

Man skal vel alltid være kritisk til tredjeparts programvare. Først og fremst er vel GPRS tellere på mobiler ment for at hver enkelt bruker skal ha noenlunde kontroll på sitt eget forbruk. En slags veileder.

 

Selve trafikken går jo gjennom operatørenes nett, og jeg velger å tro at de har bedre oversikt enn det programvaren på telefonene har. :)

Lenke til kommentar

Eg har SE W810i og O.C. Faktura med datapakke på 50 MB. Eg brukar stort sett datatrafikken på Opera Mini. I mars fekk eg eit forbruk som var litt mindre enn venta. Eg meiner at teljaren på telefonen viste over 49 MB, medan forbruket var oppgitt til 47 komma noko.

 

Eg er ikkje heilt sikker på at eg var over 49 MB, sidan eg ikkje noterte dette då månaden var ute. Likevel stemmer det jo ganske bra.

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt er telefonene testet av Telenor/Apple med resultat at datateller stemmer. Ikke utland, orginale telefoner etc.

 

 

Hvordan har apple og telenor testet telefonene? Om de kom frem til at Onecall teller feil, kan vel bare tekniker hos dem skrive en attest på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...