ebbe77 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei! Vi er noen brukere av One Call med abonnementene Full Pakke, Mobil Aktiv og Mobil Faktura. Vi har alle mobiler med GPRS tellere som viser forbruket. Frem til mars 2009 har tellerene stemt med forbruket som One Call oppgir og som vi må betale. Men i mars har alle opplevd at vi er blitt belastet for 3 ganger så mye GPRS forbruk/kostnader en våre tellere viser at vi har forbrukt. Vi har selvfølgelig tatt kontakt med One Call, som sier at det ikke er noe feil hos Dem. (og at feilen må ligge hos oss) Dette er nå en liten sak i vår redaksjon som vi ønsker å undersøke noe mer. Dersom noen har opplevd det samme med One Call, gi tilbakemelding her. Tusen takk! Lenke til kommentar
Sluagh Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg har hatt One Call lenge og har aldri opplevd at det har vært noen feil med GPRS eller noe annet. Jeg sjekker som regel over mine fakturaer hver måned. Edit for å legge til at jeg har Full Pakke. Har før hatt Fakturaabonnementet fra dem og opplevde ikke feil da heller. Endret 16. april 2009 av Sluagh Lenke til kommentar
kenobis Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei! Vi er noen brukere av One Call med abonnementene Full Pakke, Mobil Aktiv og Mobil Faktura. Vi har alle mobiler med GPRS tellere som viser forbruket. Frem til mars 2009 har tellerene stemt med forbruket som One Call oppgir og som vi må betale. Men i mars har alle opplevd at vi er blitt belastet for 3 ganger så mye GPRS forbruk/kostnader en våre tellere viser at vi har forbrukt. Vi har selvfølgelig tatt kontakt med One Call, som sier at det ikke er noe feil hos Dem. (og at feilen må ligge hos oss)Dette er nå en liten sak i vår redaksjon som vi ønsker å undersøke noe mer. Dersom noen har opplevd det samme med One Call, gi tilbakemelding her. Tusen takk! Hei! Jeg må si at jeg er meget fornøyd med One Call, har vært kunde i noen år nå. Må også si at jeg er fornøyd med kundeservicen der, de har alltid vært meget hjelpsomme så lenge jeg kan huske! De er kanskje den beste mobiloperatøren i Norge per dags dato. Når det gjelder GPRS og datatrafikk er jeg en flittig bruker av det, og må si at jeg kan ikke se å ha fått noe feil på mine fakturaer. Tvert imot har det stemt med bruken min. Var jeg deg ville jeg ha kontaktet One Call og sendt over all informasjonen du har som du mener påbeviser feil hos One Call. Jeg er ganske sikker på at de vil være behjelpelige og undersøke saken nærmere. Jeg har i hvert fall alltid fått den hjelpen jeg trenger, når jeg har hatt behovet for det! Stor takk til One Call, de gjør en utrolig fantastisk jobb med å holde prisene nede! Stå på! Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 HAr vært borti noe lignende selv faktisk... Jeg bruker en Nokia E71 nå, og legger merke til at det er datatelleren på telefonen (det samme gjelder andre symbian s60 telefoner) som ikke plukker opp all trafikk som går inn/ut. Har ikke helt klart å finne ut hvilken trafikk det er den interne telleren ikke klarer å ta meg seg enda, men jeg misstenker at det er tilleggsprogrammer, som Opera Mini, Google Maps, MSN osv osv osv.. Vet selv at jeg bruker MYE datatrafikk via mobilen, og telleren på mobilen viser ikke korrekt, samtidig er det greit å huske på at denne telleren husker maks 30 dager tilbake i tid... Lenke til kommentar
kenobis Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Man skal vel alltid være kritisk til tredjeparts programvare. Først og fremst er vel GPRS tellere på mobiler ment for at hver enkelt bruker skal ha noenlunde kontroll på sitt eget forbruk. En slags veileder. Selve trafikken går jo gjennom operatørenes nett, og jeg velger å tro at de har bedre oversikt enn det programvaren på telefonene har. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Tenker det samme som kenobis her jeg og¨så.. meget mulig at intern datateller kun teller data som går gjennom standard webleser, e-post osv osv.. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Alle 5 har iPhone og mobilnettverksdata telleren har alle tidligere måneder stemt med One Call sine tall, men ikke i mars 2009, da har vi alle fått 3 ganger høyere forbruk. Endret 16. april 2009 av ebbe77 Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 ok, da er jeg mere usikker... kan det være samme problematikk på Iphone? Tenker at kanskje den interne datatelleren ikke teller programmer innstallert via f.eks Cydia eller lignende.. Lenke til kommentar
Casperrob Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvilken iPhone har du? Er den jailbreaket? Hvilken fw har du? Mistenker at datatelleren på denne kun teller data via safari og e-post applikasjonen. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Vanligvis har jeg hatt en regning på 40-50 nå hadde jeg en på 150 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Eg har SE W810i og O.C. Faktura med datapakke på 50 MB. Eg brukar stort sett datatrafikken på Opera Mini. I mars fekk eg eit forbruk som var litt mindre enn venta. Eg meiner at teljaren på telefonen viste over 49 MB, medan forbruket var oppgitt til 47 komma noko. Eg er ikkje heilt sikker på at eg var over 49 MB, sidan eg ikkje noterte dette då månaden var ute. Likevel stemmer det jo ganske bra. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Telleren på min iPhone stemmer bra overens med det forbruket OneCall har fakturert meg for på siste regning Lenke til kommentar
Jove Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Har dere vert i utlandet i perioden? Kanskje mms'er eller noe er sendt som datatraffikk menst mobilen teller den som vanlig mms? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Oppgradert til 3.0 beta kanskje? Der er visst ikke datatellerne helt som de skal. -s Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Som tidligere nevnt er telefonene testet av Telenor/Apple med resultat at datateller stemmer. Ikke utland, orginale telefoner etc. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Som tidligere nevnt er telefonene testet av Telenor/Apple med resultat at datateller stemmer. Ikke utland, orginale telefoner etc. Hvordan har apple og telenor testet telefonene? Om de kom frem til at Onecall teller feil, kan vel bare tekniker hos dem skrive en attest på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå