Gå til innhold

Engelsk grammatikk, er det "are" eller "is"?

Howwy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo sånn at noen sliter litt eller er usikre på engelsk. Derfor har vi språkforumet, der folk kan få hjelp med dette.

nå mente vaell han att dette var "et enten eller spm." som et ja/nei spm.

men nå skal det sies at vi tok litt interesse av det og begynte å diskutere for vår egen del :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er absolutt ikke et enkelt enten/eller eller ja/nei-spørsmål, men en komplisert problemstilling som omhandler åndssvak strekk-kondisjonalis. Dessuten venter vi fremdeles på en kompetent språkforsker som kan opplyse oss innen dette svært kompliserte emnet.

Lenke til kommentar
Dette er absolutt ikke et enkelt enten/eller eller ja/nei-spørsmål, men en komplisert problemstilling som omhandler åndssvak strekk-kondisjonalis. Dessuten venter vi fremdeles på en kompetent språkforsker som kan opplyse oss innen dette svært kompliserte emnet.

jojo, men det ble ganske tidlig enighet om hva som var rett.

kompetanse kan man ikke garantere, men jeg vil tro at vi fikk svart godt nok i forrhold til det trådsarter var ute etter(?).

Lenke til kommentar

Det var en som søkte opp dette på google og fikk nok av treff på "are", og engelsklæreren min fra Skotland sier at det er rett. Vi kan si at vi er enige om at det skal være "are".

Lenke til kommentar

Det var en som søkte opp dette på google og fikk nok av treff på "are", og engelsklæreren min fra Skotland sier at det er rett. Vi kan si at vi er enige om at det skal være "are".

takk skal du f**n meg ha. vi trengte en pungtering av denne tråden..

Lenke til kommentar

Uenig.

"Humans are a resource." <- Riktig.

"Milk and cookies are a fine meal." <- Feil.

"Milk and cookies are parts of a fine meal." <- Riktig igjen.

"Milk and cookies is a fine meal." <- Riktig, underforstått at "Milk and cookies" er "it".

Lenke til kommentar
Uenig.

"Humans are a resource." <- Riktig.

"Milk and cookies are a fine meal." <- Feil.

"Milk and cookies are parts of a fine meal." <- Riktig igjen.

"Milk and cookies is a fine meal." <- Riktig, underforstått at "Milk and cookies" er "it".

ja. enig, men det kommer ann på hvordan setningen formuleres for det meste. og hva men mener selfølegelig, men man kan nesten alltid bruke "are". når man ikke kan bruke det er det som regel ganske tydelig at det blir feil.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

"Milk and cookies" er "they", sidan det er både mjølki og kakone som utfører verbet, "er". So lenge subjektet stend i fleirtal, skal verbet vera i fleirtal au, sjølv um objeket (eller i dette tilfellet; predikativet) stend i eintal.

Den einaste måten eg kan tenkja meg at "is" vert riktig, er viss det er namnet på noko:

"99 Red Balloons" is a german song.

"Guns 'n Roses" is a good band.

Lenke til kommentar
"Milk and cookies" er "they", sidan det er både mjølki og kakone som utfører verbet, "er". So lenge subjektet stend i fleirtal, skal verbet vera i fleirtal au, sjølv um objeket (eller i dette tilfellet; predikativet) stend i eintal.

Den einaste måten eg kan tenkja meg at "is" vert riktig, er viss det er namnet på noko:

"99 Red Balloons" is a german song.

"Guns 'n Roses" is a good band.

i bunn og grunn. vist det er to separate ting er det "are". vist det er et navn, en rett etc. blir det "is". dvs. vist de to ordene blir fremstilt som et ord bruker man "is". (dårlig formulering igjenn?)

edit: jeg kommer ikke til å skrive mer her. nå var det nok. tråden er jo tross alt løst for lenge siden.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...