Gå til innhold

Perfekt match for AMD 3700+ 939socket (singlecore)

Prusk

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dårlig enmetittel, men jeg kommer ikke på noe bedre i farten.

Jeg gikk litt banan på Supermandagen til komplett, og sitter nå med et skjermkort jeg egentlig ikke trenger (tror jeg).

Jeg har i dag følgende maskin:

-se topic-

+4GB Ram

alt er selvsagt klokket i håp om at det skal ryke.

Skjermkortet jeg har i maskinen er et X1950 Pro. Dette har jeg ikke klokket fordi jeg liker best å tukle med CPU i bios, samtidig som kortet overtok for et slitt 6600GT for noen år siden. Det var så mange trinn opp i forhold til hva jeg var vandt med, så kortet har stort sett sluppet unna mas.

På bananmandagen til Komplett hoppet jeg på GTS250. Der og da virket det som et idiotsikkert kjøp. Jeg skal jo ruste opp PCen uansett, i relativ nær framtid. I løpet av påsken har jeg innsett at jeg sannsynligvis klarer meg helt fint til over sommeren uten å oppgradere PCen.

Spørsmålet for dem som henger med, blir da:

Vil jeg merke forskjell på disse skjermkortene uansett? Jeg har ingen programmer som drar nytte av physX (antar jeg), og stort sett virker det som om det er resten av kassen som sliter mest med spill som er kommet ut etter 2001.

Har forøvrig åpnet GTS250, og det ser unektelig bedre ut enn Pro-kortet i traveren min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søsken som lett kan overta 250'ien. Antar det også kan selges for mer enn jeg kjøpte det for i utgangspunktet (kostet 500,- på baviandagen til Komplett, koster rundt 1500 vanligvis). Uten å ha prøvd kortet, ser det ut som om kjøleløsningen er bedre enn 6800 og 7800 enkelte i familien sitter med..

Jeg tror nesten at CPU er flaskehalsen i dag, selv om den klokkes opp til 2,8GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...