vanilla ice Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei på dere:) I løpet av de siste årene har det vært flere endringer på juristenes eksamener, alt etter hva de juridiske fakultetene har fått av midler fra statskassen. Noen som vet hvorfor det er satt opp to eksamener for 1. avd juss i Oslo? Trodde kun det var snakk om en eksamen ala 6 timer? Er begge skriftlige, og hvor lenge varer dem? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det har vært to eksamensdager så lenge jeg har gått der, hvertfall. Da jeg gikk første avdeling var det to ganger åtte timer, men det forsvant året etter, og det vanlige er to ganger seks timer nå. Begge er skriftlige, ja. Det er en skriftlig sekstimerseksamen, så er det en fridag, så er det en skriftlig sekstimerseksamen til. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 takk for svar =) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Da jussen i Bergen hadde gammel ordning var ene eksamen en praktikum, mens den andre var en teori. Sikkert tilsvarende for Oslo? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei, i Oslo får man en av hver begge dagene. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Teori og praktikum hadde me også i Bergen inntil nyleg (i dei fleste fag). Men no har imidlertid fakultetet dolka sparekniven i ryggen til studentane og kutta eksamenstida ned til 4 timar. Det betyr kanskje at teoribiten forsvinn gradvis vekk frå dei "materielle" jussfaga. For mitt vedkomande skal eg teste ut den nye eksamensordninga neste fredag. Ser ikkje fram til det akkurat, for eg mistenker at dei ikkje greier å kutte ned oppgåvelengda proporsjonalt med tida ein har til rådigheit. Endret 16. april 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Nei, i Oslo får man en av hver begge dagene. praktikum besvarelsen teller for 2/3 av karakteren du får. teorien teller kun for 1/3,men alt MÅ besvares. karakterene for de 2 eksamensdagene blir ikke slått sammen. karakter E er laveste ståkarakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå