moskito Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=96398 Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Endret 15. april 2009 av moskito Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Og en ting til. passer rammen jeg har valgt. var det ikke noe om at intel core i7 ikke tålte over enn viss volt på rammen eller noe. Men denne er jo 1.65 volt så det bør jo passe. Tror det var grensen. Endret 15. april 2009 av moskito Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=96398. Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Det ser fint ut det, men ville ha byttet ut hardisken til denne hardisken. Ellers ser alt greit ut for meg Og ja, multikort leseren skal fungere helt fint og sette inn. psst; *kanskje bytte skjermkort, om du skal game tyngre spill;)* Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=96398. Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Det ser fint ut det, men ville ha byttet ut hardisken til denne hardisken. Ellers ser alt greit ut for meg Og ja, multikort leseren skal fungere helt fint og sette inn. psst; *kanskje bytte skjermkort, om du skal game tyngre spill;)* OK, Men hva er forskjellen på hardiskene? Takker for svar. Lærer noe nytt for hvert svar her.. hehe Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=96398. Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Det ser fint ut det, men ville ha byttet ut hardisken til denne hardisken. Ellers ser alt greit ut for meg Og ja, multikort leseren skal fungere helt fint og sette inn. psst; *kanskje bytte skjermkort, om du skal game tyngre spill;)* OK, Men hva er forskjellen på hardiskene? Takker for svar. Lærer noe nytt for hvert svar her.. hehe Hei. WD skal levere bedre hardisker en samsung. Skyldes mindre støy, lengre levetid på de og skaper mindre varme. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=96398. Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Det ser fint ut det, men ville ha byttet ut hardisken til denne hardisken. Ellers ser alt greit ut for meg Og ja, multikort leseren skal fungere helt fint og sette inn. psst; *kanskje bytte skjermkort, om du skal game tyngre spill;)* OK, Men hva er forskjellen på hardiskene? Takker for svar. Lærer noe nytt for hvert svar her.. hehe Hei. WD skal levere bedre hardisker en samsung. Skyldes mindre støy, lengre levetid på de og skaper mindre varme. OK takker da bytter jeg ut den... Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok, Jeg skal ha meg ny pc ser dette bra ut? skal brukes til gaming og litt nettsurfing og litt film... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=96398. Jeg har noen av delene fra før: Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS Multikort leser og optisk leser fulgte med en Acer fra ca 2007 de vil passe inn i den nye pc.n? Bare spørr sånn for sikkerhets skyld. Bare å komme med komentarer til endringer også.. Mangler jeg noe??? Og er hardisk valget helt feil? MvH Anders Det ser fint ut det, men ville ha byttet ut hardisken til denne hardisken. Ellers ser alt greit ut for meg Og ja, multikort leseren skal fungere helt fint og sette inn. psst; *kanskje bytte skjermkort, om du skal game tyngre spill;)* OK, Men hva er forskjellen på hardiskene? Takker for svar. Lærer noe nytt for hvert svar her.. hehe Hei. WD skal levere bedre hardisker en samsung. Skyldes mindre støy, lengre levetid på de og skaper mindre varme. OK takker da bytter jeg ut den... Oppsettet ser bra ut, kabiettet du har valgt er et kjempebra kabinett. Men ossen spill tenker du og spille? Du burde kanskje bytte ut skjermkortet til eks ATI 4870/4890 eller kjøpe en NVIDIA kort eks 260/275/285, om du skal spille tyngre spill. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Det går nok i cs 1.6 source og battlefield. Så trenger nok ikke noe nytt kort enda. Kjøper heller nytt kort om jeg skal spille tyngre spill... Eller vil kortet bremse opp for resten av maskinen? Ny handlekurv også. byttet ut Hardisken ... https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=96398 Ok da tror jeg det blir sånn her : Kabinett: antec twelve hundred HK: Asus p6t Deluxe v2 CPU:intelcore i7 HArdisk:WD caviar black 1 TB Skjermkort: Asus radeon EAH4850 1GB Strømforsyning: Corsair Powersuply 750w black RAM:corsair XMS3 DDR3 1600 MHz 6GB CL9 Optiskleser: No name Minnekort leser: no name.... OK for å være helt sikker. Mangler jeg noe? Det er enderlige kjøpelisten.... Må bare være helt sikker, litt kjipt å skulle begynne å bygge også mangler du ting og må vente flere uker...... Ikke sant. Det var noen som skrev at jeg trengte å kjøpe em en ekstra kabel til hardisken? Hvilken kabel er det. elelr er det feil... Endret 15. april 2009 av moskito Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei, skjermkortet bremser aldri, da det uansett er komponenten som bestemmer hvor tunge spill du kan spille. Det er heller resten av systemet som bremser for skjermkortet isåfall (sikter altså ikke til oppsettet ditt). Uansett funker 4850 som bare det til spillene du spiller. Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Ja til de spilene du skal spille vil skjemkortet være overlegent. Du har alt til oppsettet, det kommer til og bli en pra PC Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Ja til de spilene du skal spille vil skjemkortet være overlegent. Du har alt til oppsettet, det kommer til og bli en pra PC Takk,Kan sikkert legge ut litt bilder av riggen når den blir ferdig..... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hm, har aldri hørt at Samsung sine disker skal være noe dårligere enn WD sine, så der ville jeg bare gått for den som er billigst. Er antagelig en SATA-kabel det var snakk om til disken, men dette følger som regel med hovedkortet (i hvertfall har jeg aldri opplevd at det ikke gjør det). Lenke til kommentar
peryy Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg hadde tatt antec nine hundred istedet for twelve hundred, er omtrent likt bare litt mindre, du får fint plass med den setupen der. Kabinettet veier mindre og tar mindre plass. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Og jeg hadde beholdt 1200, med mindre størrelsen på kabinettet betyr veldig mye. 900 kjøler godt, men bråker mye. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det blir nok 1200 ja..... Å jeg regner jo med at sata kabel følger emd hovedkortet er jo ikke drålig liksom. Skulle abre manglet at det følger med......... Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ja, det fulgte med til MSI P35 Neo-F kortet til broder'n og da bør det følge med et hovedkort som er fire ganger så dyrt også. Bundlene til Asus pleier også å være greie. Tror det fulgte med i hvertfall 3 SATA-kabler til HKet mitt. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ja, det fulgte med til MSI P35 Neo-F kortet til broder'n og da bør det følge med et hovedkort som er fire ganger så dyrt også. Bundlene til Asus pleier også å være greie. Tror det fulgte med i hvertfall 3 SATA-kabler til HKet mitt. Ok,Det er bra. Satser på å bestille om ett par dager da.... PÅ operativsystem tenkte jeg å kjøpe xp 64 bit og opgradere til windows 7 når den kommer...... takker for all hjelp Bra og kjappe svar....... er det must emd sånn antistatic armebånd? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Næh, det er vel kanskje mest sikkert, men jeg har ikke brukt det. Bare sørg for å ha noe å ta i som er jordet før du tar i komponentene, sånn at du er sikker på at du ikke er "statisk". Og ullsokker og gulvteppe er seff et stort no-no. Hm, tror Microsoft legger ut en RC versjon av Win 7 snart som du kan benytte gratis til de lanserer den endelige versjonen, eller så kan du kanskje få tak i en BETA-utgave fortsatt. Tror nok jeg heller hadde prøvd å få tak i en slik en fremfor å kjøpe et utdatert OS. Jeg vet dog ikke hvor du får tak i Win 7 RC/BETA. Ellers er det jo en mulighet å benytte en Kaptein Sabeltann-utgave av XP/Vista til Win 7 lanseres. Er litt drøyt å betale for et gammelt OS når et nytt lanseres om noen mndr, mener nå hvertfall jeg. Eller hva med Linux? Lenke til kommentar
moskito Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Næh, det er vel kanskje mest sikkert, men jeg har ikke brukt det. Bare sørg for å ha noe å ta i som er jordet før du tar i komponentene, sånn at du er sikker på at du ikke er "statisk". Og ullsokker og gulvteppe er seff et stort no-no. Hm, tror Microsoft legger ut en RC versjon av Win 7 snart som du kan benytte gratis til de lanserer den endelige versjonen, eller så kan du kanskje få tak i en BETA-utgave fortsatt. Tror nok jeg heller hadde prøvd å få tak i en slik en fremfor å kjøpe et utdatert OS. Jeg vet dog ikke hvor du får tak i Win 7 RC/BETA. Ellers er det jo en mulighet å benytte en Kaptein Sabeltann-utgave av XP/Vista til Win 7 lanseres. Er litt drøyt å betale for et gammelt OS når et nytt lanseres om noen mndr, mener nå hvertfall jeg. Eller hva med Linux? Skal tenkte på det. Hadde jo vært litt gøy å prøve ut linux. Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Ja til de spilene du skal spille vil skjemkortet være overlegent. Du har alt til oppsettet, det kommer til og bli en pra PC Takk,Kan sikkert legge ut litt bilder av riggen når den blir ferdig..... Hei. Ja kunne vært spennende og se hvordan PC din ble når du er ferdig med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå