Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på tv ved bruk av HDMI

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en ca. 6mnd gammel acer 5930G , skulle prøve å spille av film fra denne og over på en plasma tv.

Koblet sammen pc og tv men jeg fikk ikke noe indikasjon på at de hadde kontakt og prøvde å søke men til ingen nytte.

Prøvde også Fn F5 til og overføre men pc skjermen ble bare svart og ikke noe på tv`en.

Noen som har erfart dette og evnt vet hva jeg må gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står :

1. Skjermmodus: Bare 1 skjerm (ingen andre alternativer)

Har prøvd å gå over til avanserte instillinger og gjøre om til flere skjermer men det

får jeg ikke til...

Endret av Rompel
Lenke til kommentar

Du bruker HDMI formoder jeg. 

Sjekk at plugggen sitter ordentlig i og restart maskinen tilkoblet tv`en og med tv`en på. Ikke sikkert det hjelper men kan være verdt et forsøk. At du ikke får andre valg i konfigurasjonsmenyen for andre skjermer tyder på at maskinen ikke "ser" tv`en. 

Lenke til kommentar
Du bruker HDMI formoder jeg. 

Sjekk at plugggen sitter ordentlig i og restart maskinen tilkoblet tv`en og med tv`en på. Ikke sikkert det hjelper men kan være verdt et forsøk. At du ikke får andre valg i konfigurasjonsmenyen for andre skjermer tyder på at maskinen ikke "ser" tv`en. 

har du sjekket at tv-en er "slått på rett", hvertfall på min Panasonic Viera så er det slik at jeg må trykke på AV knappen og bla meg fram til "HDMI 1 eller HDMI 2"(avhenger av antall HDMI porter tv-en har).. når jeg har gjort det kobler jeg pc-en/ps3-en til den valgte HDMI porten og venter litt, eventuelt trykker F5 eller, som det er på min pc FN-F4(sikkert ikke samme på din)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd ut alt men desverre til ingen nytte, merkelige greier.

Har også prøvd å oppdatere driver på skjermkortet men der fikk jeg beskjed at beste driver var allerede installert.

Ser ut til at dette kan bli ei lei nøtt å knekke :dontgetit:

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...