Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maxtor 250 gig USB-disk har klikket?

Anbefalte innlegg

Hei har en maxtor 250 gig som jeg har en del bilder og spill på men når jeg setter på maskinen igjennkjenner den ikke usb enheten fungerte helt fint til i går.

Kjedelig og miste det som er på den

Noen som vet hva jeg kan gjøre for evt og få uy det som er på den eller få den i gang igjen.

Kommer opp en gul trekant som det står kjenner ikke igjen usb enhet

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv den på en annen maskin. Om det ikke hjelper prøv å ta harddisken ut av det eksterne kabinettet og koble den direkte til en stasjonær maskin.

Om ikke dette heller fungerer er data ofte tapt om du ikke er villig til å bruke en del penger.

Kan også prøve å åpne "kabinettet" på den eksterne hardiken, sjekke at alle kabler sitter som de skal. Før man eventuelt prøver den som intern disk.

Fungerer den ikke, når du har prøvd den inni en stasjonær pc er det nok som Pastafarian sier, at data er tapt om du ikke vil bruke en del penger.

Lenke til kommentar

Før noen begynner å sende penger til Ibas, kan det være verdt å vurdere et par andre ting først:

1. SpinRite ($90) kan i mange tilfeller rette opp "bad sector errors" og gjøre det mulig å aksessere disken på vanlig måte igjen.

2. Diverse "file recovery" software (fra gratis til dyrt) kan i mange tilfeller klare å hente ut enkeltfiler fra disken, selv om du ikke får tilgang til disken på vanlig måte gjennom OS'et.

I begge disse tilfellene må disken være tilkoblet en diskkontroller i PC'en, dvs. du kan ikke gå via USB-interfacet.

Eksterne harddisker utsettes som regel for minst like store påkjenninger som interne disker, og har dermed ofte kortere levetid. Jeg ville aldri finne på å "oppbevare" filer på en ekstern harddisk uten å ha kopier av filene andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...