Gå til innhold

Ny rimelig HTPC, full hd, blu-ray

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært utenfor htpc-jungelen en stund nå og er på jakt etter en ny htpc.

Min htpc skal kjøre mediaportal, snurre filmer i full hd (hdmi)og kunne spille av blu-ray. Lite og nett synes jeg er stas, et hovedkort med lyd og skjermkort integrert høres brillefint ut.

Jeg har noen IDE-disker liggende pluss at jeg har M$ sin standard fjernkontroll fra min gamle htpc. IDE-diskene er det vel bare å pælme, så jeg trenger i grunn alt untatt fjernkontroll. Mus og tastatur bruker jeg ikke til htpc.

Om noen kunne komme med et forslag til maskinvare i et stilig kabinett hadde jeg satt veldig stor pris på det.

Om noen også har sterke meninger om hvorfor jeg ikke bare går og kjøper en ps3 isteden for å slippe alt styret med å finne rett oppsett setter jeg også stor pris på det.

Takk for hjelpen.

Endret av Undertow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  obergeru skrev:
Her er forslag på rimeligere oppsett:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85327

Dette oppsettet spiller av 1080p uten problemer.

Hvis du kun skal bruke det til avspilling av bluray ville jeg valgt PS3.

Men HTPC kan gjøre så ufattelig mye mer.. :)

er veldig enig dette oppsettet, det jeg ser på selv er vel egentlig helt likt , bare med samsung disker( fan boy )

Lenke til kommentar
  Spragleknas skrev:
Synd man må ut med så mye bare for HTPC kabinett.

Ræva utvalg i Norge...

+1

Skal vi starte å importere noen pene/små/billige kabinetter ? :)

En ide hadde jo vært å bundle Nvidia ION med XBMC/Linux med support i et pent lite kabinett.

Sitat
Dette oppsettet ser fristende ut, jeg vil dog ha muligheten til å spille av blu-ray.

Hva om jeg putter på denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2005219;c:36111 ?

Det er ingenting i veien for det. Hardwaren er kraftig nok til å spille av bluray

Lenke til kommentar

Da ser handlekurven slik ut:

AMD ATHLON X2 7750 2.7GHZ BLACK SKT AM2+ 3MB 95W P (AD775ZWCGHBOX)

ANTEC FUSION REMOTE BLACK EU HTPC ENCLOSURE WO/ PSU IN (0761345-08770-4)

ASUS M3N78-EM uATX AM2 GeForce 8300 16Gb DDR2 VGA 1 x PCI-Ex16 Hybrid SLI SATA2 Raid 2x1394a Audio GigaBit LAN (M3N78-EM)

CORSAIR Powersupply 450W Modular 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450HXEU)

GEIL 2GB PC2 6400 800MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum (GX22GB6400LX)

WESTERN DIGITAL Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM (WD10EACS)

LG GGC-H20L.AUAR10B BD-Combo (GGC-H20L.AUAR10B)

4 905kr totalt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker!

Har tidligere brukt Meedio og Mediaportal, men tester nå xbmc. Kjører mediastream skin, og liker så langt det jeg ser. Noen oblig mods / plugins til xbmc kjørende på winxp? Eller kanskje bedre: Hvor er samletråden for xbmc?

Lenke til kommentar

Scythe Ninja Mini montert og da ble vesentlig mer stille.

Boksen står nå beskjedent i stua, er koblet opp mot en 40" Samsung og leverer 1080p. Styres med M$ MCE remote (egen IR-mottager så htpc'n kan gjemmes helt bort). XBMC synes jeg så langt er griselekkert og komisk enkelt å sette opp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt ot, men siden det er flere her som har samme oppsett som meg så spør jeg.

Når jeg ser HD-film (.mkv) så sliter jeg med hakking på panorering. (Spesielt på Wall-E ca 2min ut i filmen).

Av codec'er har jeg ffdshow, coreavc og haali mediasplitter inne.

Men jeg har ikke konfigurert dem i det heletatt.. Noen som har noen tips?

Kjører windows 7, 7100rc

Har dere konfigurert ram'en noe sted i BIOS, eller funker den out-of-the-box? (mener jeg leste en tråd ett sted om at en måtte stille inn 5-5-5-.. greia, men finner det ikke igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...