Gå til innhold

Ny rimelig HTPC, full hd, blu-ray

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært utenfor htpc-jungelen en stund nå og er på jakt etter en ny htpc.

Min htpc skal kjøre mediaportal, snurre filmer i full hd (hdmi)og kunne spille av blu-ray. Lite og nett synes jeg er stas, et hovedkort med lyd og skjermkort integrert høres brillefint ut.

Jeg har noen IDE-disker liggende pluss at jeg har M$ sin standard fjernkontroll fra min gamle htpc. IDE-diskene er det vel bare å pælme, så jeg trenger i grunn alt untatt fjernkontroll. Mus og tastatur bruker jeg ikke til htpc.

Om noen kunne komme med et forslag til maskinvare i et stilig kabinett hadde jeg satt veldig stor pris på det.

Om noen også har sterke meninger om hvorfor jeg ikke bare går og kjøper en ps3 isteden for å slippe alt styret med å finne rett oppsett setter jeg også stor pris på det.

Takk for hjelpen.

Endret av Undertow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd man må ut med så mye bare for HTPC kabinett.

Ræva utvalg i Norge...

+1

Skal vi starte å importere noen pene/små/billige kabinetter ? :)

En ide hadde jo vært å bundle Nvidia ION med XBMC/Linux med support i et pent lite kabinett.

Dette oppsettet ser fristende ut, jeg vil dog ha muligheten til å spille av blu-ray.

Hva om jeg putter på denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2005219;c:36111 ?

Det er ingenting i veien for det. Hardwaren er kraftig nok til å spille av bluray

Lenke til kommentar

Da ser handlekurven slik ut:

AMD ATHLON X2 7750 2.7GHZ BLACK SKT AM2+ 3MB 95W P (AD775ZWCGHBOX)

ANTEC FUSION REMOTE BLACK EU HTPC ENCLOSURE WO/ PSU IN (0761345-08770-4)

ASUS M3N78-EM uATX AM2 GeForce 8300 16Gb DDR2 VGA 1 x PCI-Ex16 Hybrid SLI SATA2 Raid 2x1394a Audio GigaBit LAN (M3N78-EM)

CORSAIR Powersupply 450W Modular 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450HXEU)

GEIL 2GB PC2 6400 800MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum (GX22GB6400LX)

WESTERN DIGITAL Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM (WD10EACS)

LG GGC-H20L.AUAR10B BD-Combo (GGC-H20L.AUAR10B)

4 905kr totalt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker!

Har tidligere brukt Meedio og Mediaportal, men tester nå xbmc. Kjører mediastream skin, og liker så langt det jeg ser. Noen oblig mods / plugins til xbmc kjørende på winxp? Eller kanskje bedre: Hvor er samletråden for xbmc?

Lenke til kommentar

Scythe Ninja Mini montert og da ble vesentlig mer stille.

Boksen står nå beskjedent i stua, er koblet opp mot en 40" Samsung og leverer 1080p. Styres med M$ MCE remote (egen IR-mottager så htpc'n kan gjemmes helt bort). XBMC synes jeg så langt er griselekkert og komisk enkelt å sette opp. :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt ot, men siden det er flere her som har samme oppsett som meg så spør jeg.

Når jeg ser HD-film (.mkv) så sliter jeg med hakking på panorering. (Spesielt på Wall-E ca 2min ut i filmen).

Av codec'er har jeg ffdshow, coreavc og haali mediasplitter inne.

Men jeg har ikke konfigurert dem i det heletatt.. Noen som har noen tips?

Kjører windows 7, 7100rc

Har dere konfigurert ram'en noe sted i BIOS, eller funker den out-of-the-box? (mener jeg leste en tråd ett sted om at en måtte stille inn 5-5-5-.. greia, men finner det ikke igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...