Emberley Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Tja... Jeg klarte i vinter og plassere A3'n min oppå en stein av en viss størrelse iløpet av vinteren (første snøfallet, tjohi) Og når det nå nærmer seg sommer, og sol tenkte jeg at det var på tide å få gjort noe med det, så jeg tenkte jeg skulle punge ut for en ny en, litt kulere enn den originale, og med tåke-lys påmontert, så jeg var nede og forhørte meg på bilverkstedet jeg pleier og bruke når det er noe, og de viste meg videre til denne siden, her fant jeg en frontfanger som jeg godt kunne tenke meg (klikk) men jeg har litt problemer med og tolke annonsen men det er prisen ferdig montert på bilen som teller. beyr dette at de vil montere den for meg eller mener de at siden det tar så kort tid å montere den (2 timer, som de sier) så blir den "billigere" av den grunn? Anyways - Noen som har noen innspill? Noen som har prøvd siden eller lignende? Takker for svar:) -Løv Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Prisen er kun for varen. Den må du montere selv, men jeg regner med at NBS kan hjelpe deg med dette. Denne fronten må lakkeres. Regn med 2000-3000 for det. Og monteringsjobben tar 2 timer. Da blir det ca 1200-1500kr for dette også. Det er absolutt verdt pengene, da denne fronten er veldig pen. Men, hva med å dra til Møller å kjøpe en orginal spoiler til 2001-modellen? Denne koster 1300kr ca. Så går du på ebay, og kjøper tåkelys til 500-600kr. Dette er LETT å montere selv. Da får du en litt annerledes, men orginal front iallefall. Har gjort dette på min 97-mod. Endret 15. april 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk for svar. Så det du har gjort med din bil der er bare og kjøpe ny original frontfanger fra Audi og satt inn tåkelys selv? Hvordan trekker jeg ledningene fra tåkelysene ig inn i bryteren på dashbordet?(regner med at jeg kan bruke den bryteren som jeg allerede bruker til og bytte mellom kjørelys og parkeringslys osv(?)) Når du kjøpte denne spoileren, var det både den svarte frontfangeren og den sorte leppa under eller bare den sorte leppa med tåkelysene i? Må nemlig ha tak i begge deler skjønner du, dog jeg kan klare og få tak i selve fangeren, som skal lakkes i samme farge som bilen. Og hva er Møller? :$ Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hei. Bare for å få ting riktig. Frontfangeren til A3 består av 2 deler. En lakkert overdel, kalt frontfanger. Og en ulakkert, sort underdel, kalt spoiler. Fangeren kan deles i disse to deler. Caractere stylingen du linker til er bare spoileren under, det samme er den sorte delen med tåkelys som jeg har montert. Jeg har altså ikke kjøpt nye fanger, bare ny spoiler. _________________ Glemte å nevne at jeg også har kjøpt ny bryter, fra 2001, mod, så alt ser orginalt ut og funker optimalt. Når det gjelder kabler, er dette lett, bare litt stress å få kabel inn i kupeen. Du trenger noen meter med sort og rød kabel, sikring, et relè og litt kabelsko. Du kan enten kjøpe en bryter fra 2001-mod (1200kr) eller kjøpe en uorginal, til ca 50kr. Det er ganske greit å montere hvis du skjønner litt basics i elektronikk. Jeg kjøpte bare den sorte underdelen ja. NBS selger vel ikke overdelen, frontfangeren, men tror Veng.no gjør det:) Eventuelt leverer Rieger komplett front til A3. EDIT: Må beklage, leste ikke topicen din helt. Trodde ikke du trenge overdelen, frontfangeren også. Møller er forresten importøren av Audi, Volkswagen og Skoda i Norge. De har veldig mange verksteder og utslagssteder i Norge der du får tak i deler, og biler. Er du medlem i VW-Audi klubben så får du rabatt på deler der også. Samme gjelder veng.no. Endret 15. april 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå