Gå til innhold

Viftedilemma(?) med GeForce 7800GT

predan

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har det seg slik at viften på mitt GeForce 7800GT (XFX) har sluttet å fungere. Den går ikke rundt lengre. Har tatt skjermkortet ut og sett på det, og den er rett og slett blitt ødelagt.

Spørsmålet er som følger; Trenger jeg virkelig kjøpe en ny vifte? Før i tiden spilte jeg endel spill, og trengte jeg jo følgelig en ordentlig vifte. Nå går pcen mest til internettsurfing, musikk og msn, altså ikke akkurat GPU-krevende ting. Har sjekket litt frem og tilbake på temperaturen på vifta, og jeg tror den ligger rundt 70 grader. Folk sier mye forskjellig, noen sier det er OK, andre mener det kan være skadelig. Sjekket dette med Speed Fan, men har også hørt at de er unøyaktige når det kommer til dual core-CPUer(det jeg har)?

Hvis dere føler det er nødvendig å gå til innkjøp av ny vifte, setter jeg pris på om noen orker å slenge med en link til en grei og rimelig vifte som fungerer til mitt bruk, og ikke minst er lett og montere og passer kortet!

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Nå har det seg slik at viften på mitt GeForce 7800GT (XFX) har sluttet å fungere. Den går ikke rundt lengre. Har tatt skjermkortet ut og sett på det, og den er rett og slett blitt ødelagt.

Spørsmålet er som følger; Trenger jeg virkelig kjøpe en ny vifte? Før i tiden spilte jeg endel spill, og trengte jeg jo følgelig en ordentlig vifte. Nå går pcen mest til internettsurfing, musikk og msn, altså ikke akkurat GPU-krevende ting. Har sjekket litt frem og tilbake på temperaturen på vifta, og jeg tror den ligger rundt 70 grader. Folk sier mye forskjellig, noen sier det er OK, andre mener det kan være skadelig. Sjekket dette med Speed Fan, men har også hørt at de er unøyaktige når det kommer til dual core-CPUer(det jeg har)?

Hvis dere føler det er nødvendig å gå til innkjøp av ny vifte, setter jeg pris på om noen orker å slenge med en link til en grei og rimelig vifte som fungerer til mitt bruk, og ikke minst er lett og montere og passer kortet!

Takker for svar :)

Kjøp heller et nytt skjermkort, er ikke så mye dyrere enn en ny vifte. 7800GT for 899kr

Om jeg var deg, ville jeg heller kjøpt et nytt og bedre kort slik som dette

Så lenge temperaturen ikke kommer over ~85 grader, så er det ingen fare, men det vil den nok eventuelt gjøre uten vifte.

Lenke til kommentar

Jeg har en originalkjøler til 7800gt liggende. Den skal du få rasende billig:) PM hvis interessert.

PS: Skal du kjøpe nytt skjermkort idag, er vel det dummeste du kan gjøre å kjøpe et 7800gt til 899,- Får mye mer for de pengene.

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...