sogas Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har en Philips 32PFL5403. Denne er ikke plassert bra(ingen vegg bak), så lyden er elendig (ville nok vært dårlig uansett..). Jeg kjøpte logitech X-210 pc-høyttalere for å koble til tv'en og lyden ble mye bedre. Eneste problemet er at volumet på de eksterne høyttalerne ikke justeres når jeg justerer volumet på tv'en. Dette medfører at jeg må fram til pc-høyttalerne for å justere volumet.... Jeg har to tilkoblingsmuligheter for lyd: RCA(Phono?) Gir lydsignaler med konstant volum. Hodetelefonutgang Mulighet for justering av volum med fjernkontrollen, men da må jeg inn i menyen til tv'en.. Finnes det en måte å koble til/endre instillinger slik at jeg kan justere volumet med volumknappen på fjernkontrollen til tv'en? Takker for svar! Dette ble ganske rotete så jeg håper noen forstår hva jeg mener..! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvis TVen har hodetelfonutgang kopler du høytalerne til den. Det er ikke vanlig at man kan justere volumet på lydutgangen siden denne vanligvis koples til en surroudreciver, og volumet justeres der. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det var vel vanlig en gang, men nyere tv-er har som regel en egen volumkontroll i tv-ens lydmeny. Lenke til kommentar
sogas Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det var vel vanlig en gang, men nyere tv-er har som regel en egen volumkontroll i tv-ens lydmeny. Men finnes det en måte å få den vanlige volumknappen på fjernkontrollen til å virke på hodetelefonutgangen? Jeg må kanskje installere tvilsom firmware for å få til dette..? (Hvis det finnes) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det er litt sært at volumkontrollen på fjernkontrollen ikke styrer lydnivået på hodetelefonutgangen, mulig det er en bug som kan fikses ved softwareoppdatering. Ellers finnes det andre alternativer: - Bruke dekoder og styre volumet på den. - Bytte ut de eksterne høytalerne med skikkelig stereo- eller surroundanlegg og styre volumet på det. Gjerne med en universalfjernkontroll som lar deg kombinere å justere lyden på forsterkeren med å velge kanal på dekoder eller TV. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det vanligste er at lydignalene til høytalerne blir omdirigert til hodetelefonene når man plugger de i. Altså forsterkeren som driver høytalerne, istedet driver hodetelefonene. Sikker på at du ikke kan justere volumet på hodetelefonutgangen ? (ikke utgangen med RCA/Phono -plugge, men 3,5mm jack). Lenke til kommentar
sogas Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Det vanligste er at lydignalene til høytalerne blir omdirigert til hodetelefonene når man plugger de i. Altså forsterkeren som driver høytalerne, istedet driver hodetelefonene. Sikker på at du ikke kan justere volumet på hodetelefonutgangen ? (ikke utgangen med RCA/Phono -plugge, men 3,5mm jack). Når jeg går inn i menyen under lyd har jeg en egen "bar" for volumet på hodetelefonutgangen. Dersom jeg muter lyden med fjernkontrollen, er det fortsatt lyd i de eksterne høyttalerne.. (Når jeg bruker hodetelefonutgangen) Svinks: Softwareoppgradering skal jeg prøve. Dekoder bruker jeg, men det hjelper jo ikke hvis jeg skal se på dvd.. Å koble til et skikkelig anlegg hadde absolutt vært det beste, men jeg sliter med en kone som ikke er spesielt glad i slikt utstyr... Lenke til kommentar
sogas Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 SW oppgradering hjalp ikke... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg har hatt flere flat tv-er hvor man må inn i lydmenyen for å stille hodetelefonlyden. For tiden har jeg en PX80 og det er samme greia. Lenke til kommentar
sogas Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Sendte et spørsmål til Philips om dette. De sa at av "sikkerhetsmessige årsaker"(?) kan man ikke justere volumet på hodetelefonutgangen med volumknappen på tv'en... Da må jeg nok leve med litt halvveis løsning en stund framover... Takk for svar! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) "sikkerhetsmessige årsaker"(?) Akkurat - de tenker seg at Arne sitter med hodetelefonene på, og Bjarne kommer inn og lurer på hvorfor det ikke er lyd på TV-en, griper fjernkontrollen, og skrur opp lyden til Arne får vondt i trommehinnene? Endret 20. april 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå