magneman Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hei! Går VG1 studiespesialisering, og har valgt programfagene Markedsføring og Ledelse 1, Matematikk for samfunnsfag S1, Sosiologi og sosialantropologi og Rettslære 1 til VG2. Jeg får da 32 uketimer, på VG1 har jeg 30 uketimer. Det som er, er at på VG3 får vi ikke lenger språk, og de som har P-matte går ut på VG2. De som har valgt P-matte og 3 programfag på VG1 + VG2 vil uansett kun få 30 uketimer, med mindre de har valgt flere programfag (ett programfag = 5 uketimer, med mindre man velger et X-fag, f.eks. Geo X, som er 3 timer, beregnet for de som har S-matte og R-matte slik at de ikke får mer enn 30 timer på VG2). Siden jeg derimot har valgt S-matte som programfag, vil jeg få enda flere timer på VG3, ettersom jeg bare kan trekke fra språktimene, som er på 4 uketimer på VG1 + VG2. På VG3 får vi 2 historietimer, 3 religion og etikk og 2 norsktimer ekstra. Dette gjør at jeg, siden jeg ikke har valgt et X-fag på VG2 men istedenfor et 5-timers programfag, får 3 timer ekstra på VG3, og ender opp med 35 timer på VG3. Det jeg lurer på da, er om det blir mulighet for meg til å kutte ut ett av programfagene på VG3, slik at jeg bare får til sammen 30 uketimer. Er det mulig å bare kutte det ut, eller må jeg sende inn søknad? Endret 15. april 2009 av magneman Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Slik har vi det vertfall her hvor jeg går. Jeg har selv valgt R-matte, Fysikk 1, IT1 og Breddeidrett 1. Disse får jeg i VG2, men fordi det blir mindre plass til programfag i VG3 må jeg velge bort ett av disse fagene. Dette har rådgiveren også sagt, så regner med det blir likt for alle skoler. Her tror jeg forresten vi velger fag på ny for VG3, så da velger vi vel de 3 fagene vi vil ha. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Okay. Får du også 32 timer på VG2 og 30 timer på VG3 da, eller? Endret 16. april 2009 av magneman Lenke til kommentar
engekri Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 På VG3 tar du bort et av programfagene dine, og sitter igjen med 30 timer. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det stemmer det som er skrevet over. Men du må ta i betraktning at du _må_ beholde minst to fag innenfor det programområdet du velger. (realfag/samfunnsfag/språk) Dog dette ser ikke ut til å bli et problem for deg, men det kan jo hende du velger å endre fag senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå