Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett: Kva er det dei gjer med pcane?

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte ein pc frå komplett i fjor summar. Når eg fekk han var den bulka. Dei skylla på posten. Fekk ikkje att eit øre. Eg såg inni, og då var det 9 lause skruvar. Og pcen virka ikkje som den skulle. Fekk bluescreen kvar veke.

Ein ven av meg, Emil. Hadde kjøpt ein ny pc derifrå til The Gathering. Den hell virka ikkje. Den hang seg opp, og fekk bluescreen. Har har høyrt om fleire som har fått lignande problem. Nokon andre som har tenkt på kva i heile verda dei gjer med pcane før dei sendar dei til oss?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Uten å være sikker, vil jeg tro at de henter delene fra sitt lager.

Så skrur en tekniker sammen PC'en, legger inn ett image for den type hardware.

Og så sender de (lagerpersonell) PC'en til deg/kunde.

Da kan det hende Posten/transportør påfører pakken(og kabinettet/innhold) skade®.

Du må da ta det opp med Posten/transportør, opprette skademelding, levere inn PC'en din..

Og vente... Lenge.

Dersom dette er en PC med Intel nForce chipset, er det normalt med BSOD.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jobbet selv en periode med å bygge maskiner i en bedrift, og Posten kan noen ganger klare å maltraktere en maskin til de grader. Husker vi fikk tilbake maskiner der komponenter lå løst og skranglet inni, revet løs fra skruefestene sine, men ikke fordi vi hadde skrudd for dårlig. Fikk høre at i postsentralen i Oslo ble pakkene ofte droppet fra flere meters høyde, men vet ikke sikkert om det stemte eller ikke, men deres skyld var det i alle fall.

Lenke til kommentar
Jobbet selv en periode med å bygge maskiner i en bedrift, og Posten kan noen ganger klare å maltraktere en maskin til de grader. Husker vi fikk tilbake maskiner der komponenter lå løst og skranglet inni, revet løs fra skruefestene sine, men ikke fordi vi hadde skrudd for dårlig. Fikk høre at i postsentralen i Oslo ble pakkene ofte droppet fra flere meters høyde, men vet ikke sikkert om det stemte eller ikke, men deres skyld var det i alle fall.

Eg fekk ei gong eit kabinett i posten. Det var skakt. Fleire grader skakt i kvart hjørna. Fekk ikkje att noke av posten.

Lenke til kommentar

har aldri opplevd at posten har ødelagt varer for meg, men at eskene til tider har fått hard behandling. Det er surt å høre om folk som bestiller produkter og får de skadet. Men det er litt rart også, for Komplett sender jo med isopor og tykk papp, skal holde ganske godt under vrakt, selv med risting og alt. Klart, pælmer de eskene fra flere meters høyde på terminalene, kan de mest hardføre pakkene få varige skader..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Komplett er kompetente de, og maskinvaren er god. Jeg har selv bestilt og montert to komplette systemet fra komplett. Seinest et i går. :D Det fungerte perfekt btw. Posten er ikke til å stole på, det å frakte en hel maskin med posten er suspekt. At den i det hele tatt har startet er imponerende. Ofte når du får en BSOD, så er det en ting å gjøre. Sjekk maskinen med memtest86 før du syter. Jeg har byttet Ram engang, jeg fikk tilsendt ny ram av komplett uten noen problem. Jeg bare tok bildet at skjermen etter jeg kjørte memtest86.

Ofte kan det være relatert til en driver feil også, oppdater hele systemet ditt inkludert BIOS.

Lenke til kommentar
Komplett er kompetente de, og maskinvaren er god. Jeg har selv bestilt og montert to komplette systemet fra komplett. Seinest et i går. :D Det fungerte perfekt btw. Posten er ikke til å stole på, det å frakte en hel maskin med posten er suspekt. At den i det hele tatt har startet er imponerende. Ofte når du får en BSOD, så er det en ting å gjøre. Sjekk maskinen med memtest86 før du syter. Jeg har byttet Ram engang, jeg fikk tilsendt ny ram av komplett uten noen problem. Jeg bare tok bildet at skjermen etter jeg kjørte memtest86.

Ofte kan det være relatert til en driver feil også, oppdater hele systemet ditt inkludert BIOS.

Kjøpte meg nytt hovedkort. Då funka det. Har kjørt i fleire månedar utan problem no.

Endret av Havar14
Lenke til kommentar

Enig, og litt uenig. Om bruker har bestilt en ferdig PC, skal den virke. At det er feil og mangler kan skje, men BSOD er gjerne et tegn på at noe galt, som oftest hardware. Kanskje du kan beskrive blåskjermen, så er det lett å avgjøre hvilken hardware som krangler og om den peker til drivere.

Lenke til kommentar

Enig, og litt uenig. Om bruker har bestilt en ferdig PC, skal den virke. At det er feil og mangler kan skje, men BSOD er gjerne et tegn på at noe galt, som oftest hardware. Kanskje du kan beskrive blåskjermen, så er det lett å avgjøre hvilken hardware som krangler og om den peker til drivere.

Eg fant ut att det var feilen låg i samband med skjermkortet mitt. Fikk noke som dykk, her på hardware.no kalte "nvidia-syndrom"

Lenke til kommentar

Tingen er at komplett bygger maskiner, de mikser hardware osv. De har ikke et image slik som større pc produsenter har liggende klart for hver modell. Maskinene komplett bygger er alle unik, det er mulig de har et image med bloatware men jeg nekter å tro at de har et image med drivere for alle mulige oppsett. Personlig mener jeg at man selv er ansvarlig for å holde driverne oppdatert, jeg har alltid klart å løse BSOD problemer jeg har hatt. En gang var det bare å oppdatere skjermkort driveren og den andre gangen måtte jeg ha ny ram.

På en annen side, så selger jo komplett et ferdig produkt som skal virke. Uansett så syns jeg alle bør bygge sin egen maskin i dag, hvis noe først går i stykker så trenger man bare å returnere den ene delen framfor hele maskinen. Alle kjenner vel en kompetent nerd som kan sitte sammen en maskin. Alle delene passer jo faktisk bare et sted. :wee:

(Ja, jeg har asus hovedkort med Nvidia chipsett. Hmm. Ikke hørt om det syndromet)

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
Tingen er at komplett bygger maskiner, de mikser hardware osv. De har ikke et image slik som større pc produsenter har liggende klart for hver modell. Maskinene komplett bygger er alle unik, det er mulig de har et image med bloatware men jeg nekter å tro at de har et image med drivere for alle mulige oppsett. Personlig mener jeg at man selv er ansvarlig for å holde driverne oppdatert, jeg har alltid klart å løse BSOD problemer jeg har hatt. En gang var det bare å oppdatere skjermkort driveren og den andre gangen måtte jeg ha ny ram.

På en annen side, så selger jo komplett et ferdig produkt som skal virke. Uansett så syns jeg alle bør bygge sin egen maskin i dag, hvis noe først går i stykker så trenger man bare å returnere den ene delen framfor hele maskinen. Alle kjenner vel en kompetent nerd som kan sitte sammen en maskin. Alle delene passer jo faktisk bare et sted. :wee:

(Ja, jeg har asus hovedkort med Nvidia chipsett. Hmm. Ikke hørt om det syndromet)

Sette saman pcar i seg sjølv er ikkje vanskeleg. Eg setta saman min første pc for 2 år sidan. No kan eg det utanåt. For to år sidan skruva eg på mi første gaming maskin.

Lenke til kommentar

Det kjem hvis du ser på film, eller lignande online. Det blir kornete bilde, og skjermen blir svart. Gjærne blinkar det nokre hefitge fargar, som lilla, lysegrønt og slikt før det slukna. (gjorde det på min i hvertfall)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1032669&hl=

Endret av Havar14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...