Wisd0m Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei! Vurderer å gå elektroingeniør til neste år, men lurer på om det er mye programmering? Noen som har oversikt over hvilke fag man (kan) ha i løpet av ett elektroingeniør studie? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 http://studier.hive.no/index.php?ID=716&am...e&subtype=1 Jeg går andre semester av dette studiet. Det var 5 stp C-programmering første semester (faget Datateknikk), og det er vel omtrent det samme andre steder. Studiet er nok borti programmering i forskjellige former seinere (f.eks. programmering av PLS), men det er ikke snakk om store mengder. Det nevnte faget vil jeg si var ganske greit, og jeg hadde ingen erfaring med programmering. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Går 3. år ved HiB. Til nå har jeg programert i c++, vhdl, c og assembley. Mesteparten av det du kommer borti av programering er hovedsakelig microkontrollere og programerbare logiske kretser. Men man kommer fort borti programering for windows også. For fagplaner så er det bare å besøke forskjellige høyskolers infosider. http://student.hib.no/fagplaner/ai/fagplan.asp?kode=EEL Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Elektronikkingeniørstudier har noe mer programmering enn elektroingeniør. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Elektronikkingeniørstudier har noe mer programmering enn elektroingeniør. Stemmer. Var litt trøtt i går når jeg skrev. Eller elektro er vell bare samlebetegnelsen. Så en elektroingeniør kan godt vere en elektroingeniør. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Stemmer. Var litt trøtt i går når jeg skrev. Eller elektro er vell bare samlebetegnelsen. Så en elektroingeniør kan godt vere en elektroingeniør. Det brukes for det meste som en samlebetegnelse i andre land, men i Norge brukes det vanligst som navn på en spesifikk ingeniørlinje, som de fleste ingeniørhøyskoler har. Dette antok jeg var det trådstarter siktet til, men hvem vet. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Var visst litt trøtt før idag også. ^^ På min skole er linjene delt inn i elkraft, autmomasjon og elektronikk. Som alle er under elektro. Men når jeg hører elektro tenker jeg som oftest på elektro av en aller annen merkelig grunn. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) http://studier.hive.no/index.php?ID=716&am...e&subtype=1 Jeg går andre semester av dette studiet. Det var 5 stp C-programmering første semester (faget Datateknikk), og det er vel omtrent det samme andre steder. Studiet er nok borti programmering i forskjellige former seinere (f.eks. programmering av PLS), men det er ikke snakk om store mengder. Det nevnte faget vil jeg si var ganske greit, og jeg hadde ingen erfaring med programmering. Du kommer litt borti VHDL, C# og visual basic i tredjeklasse (EMSEL). Også assembler i andreklasse (MIKEL). PLS er valgfag. edit: Crap, så først nå at du går el-auto... Jeg går elektronikk. Endret 16. april 2009 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå