Gå til innhold

Problemer med firewire kort

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her som har noen ide hvorfor jeg ikke får capturet mere en noen minuter fra mitt Panasonic nv-gs10 kamera

Jeg bruker Pinnnacele studio dv clip

win2k sp 3

har en helt fresh install

jeg får capturet noe (fra 10 sek til 2 - 3 min så låser bildet på skjærmen seg men kameraet fortsetter og gå)

er det noen som kan hjelpe en newbe på video...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eneste jeg kan tenke meg er at harddisken får flere ting å jobbe med samtidig, og kutter kopieringa pga brutt DV-strøm.

Du må la det være kun Pinnacle 8.0 som bruker harddisken for øyeblikket du spiller over. Dersom du har mange tray-icons nede til høyre på menylinja har du sannsynligvis masse trasige programmer som stjeler datakraft i bakgrunnen (uten at du veit om det) du får skrive inn "msconfig" under "kjør"-alternativet på startmenyen og rydde opp i programmene som kjører under oppstart.

Ellers kan du jo kjøpe en harddisk dedikert til videoredigering. Dette er absolutt å anbefale. Men jeg har da klart meg ganske lenge med kun en, og jeg har redigert en voldsomt god del.

lykke til.

Lenke til kommentar

Prøv å sette firewirekortet i en annen PCI-slot. Selv om det ikke står noe om konflikter i Windows kan det være at ting klikker når det blir for mye trafikk på PCI-bussen.

Hvis du har ting som CPU-cooler programmer i bakgrunnen så slå dem av, jeg korruptet disken på iPod'en min med det. Måtte formattere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...